استاندار استان مرکزی از احتمال تعطیلی پرواز اراک به تهران به دلیل کاهش استقبال عمومی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۳۸۸۶
احتمال تعطیلی پرواز اراک - تهران

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، سیدعلی آقازاده در خصوص توقف برخی پروازها از فرودگاه اراک، با تاکید بر اینکه متاسفانه بخش اعظمی از بار سنگین اعمال تحریم‌ها به حمل و نقل هوایی کشور وارد شده است، اظهار کرد: تحمیل بار سنگین تحریم‌ها بر حمل‌ونقل هوایی موجب شده است که شرایطی ایجاد شود که حتی الامکان از ناوگان هوایی استفاده بهینه شود.

وی بیان کرد: پرواز تهران به اراک و بالعکس، در سه ماه گذشته با پیگیری مجدانه در فرودگاه اراک راه‌اندازی شد، اما متاسفانه هنوز این پرواز نتوانسته است ظرفیت خود را پیدا کند و برای حفظ این پرواز مبلغی بالغ بر 400 میلیون تومان از سایر منابع یارانه پرداخت، تخصیص یافته است و قطعا به دلیل محدودیت منابع مالی امکان استمرار تخصیص یارانه پرداخت وجود نخواهد داشت.

استاندار استان مرکزی در ادامه گفت: براساس قراردادی که با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران منعقد شده است اگر امکان تکمیل صندلی‌های این پرواز وجود نداشته باشد احتمال تجدید نظر وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به تاکیداتی که توسط دولت و دستگاه های اجرایی برای حمایت از حفظ این پرواز صورت گرفته است، تصریح کرد: دولت و دستگاههای اجرایی وظیفه خود را برای برقراری و حفظ این پرواز انجام دادند و به هر نحو ممکن زمینه برقراری این پرواز را فراهم کردند، اما ادامه حفظ و برقراری این پرواز به تمایل و استقبال مسافرین و مردم بستگی دارد و راهکار عملیاتی دیگری به نظر نمی رسد که متاسفانه در این زمینه توفیقی بدست نیامد و به احتمال قوی پرواز تهران اراک شاید در آینده‌ای نه چندان دور به دلیل عدم اقبال عمومی تعطیل شود.

آقازاده در خصوص سایر پروازهای فرودگاه اراک مخصوصا به مشهد و عسلویه با تاکید مجدد بر اعمال فشار تحریم‌ها بر خطوط هوایی و ناوگان حمل‌ونقل هوایی بخصوص تامین مواد و قطعات یدکی که موجب بروز برخی مشکلات در مجموعه ناوگان هوایی شده است، تصریح کرد: به دلیل همین مشکلات پرواز اراک به عسلویه و بالعکس، گرچه هم اکنون همچنان برقرار است و هیچ تغییری پیدا نکرده، اما اگر شرایط تامین قطعات و نیز تامین سایر نیازهای ناوگان هوایی کشور به همین منوال باشد شاید در آینده با مشکل مواجه شود، گرچه زمانی برای آن مشخص نیست.

وی ادامه داد: در خصوص پرواز اراک مشهد و بالعکس نیز با وجود مشکلاتی که شرکت هواپیمایی آسمان دارد، اما تلاش خواهیم کرد تا مجددا این پرواز از سرگرفته شده و برقرار شود. در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان مرکزی موضوع حفظ پروازهای فرودگاه اراک در جلسه‌ای با حضور نمایندگان مجلس با وزیر مطرح و قرار بر این شد که با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی پرواز اراک به مشهد و بالعکس در این خط هوایی برقرار و حفظ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها