ایران در سال های اخیر به دلیل اعمال تحریم های مختلف بر توسعه صنعت تسلیحاتی خود تمرکز کرده و توانایی زرادخانه ای خود را به شدت تقویت کرده است.
کد خبر: ۱۱۹۳۴۱۹
پیام آشکار زیردریایی فاتح برای واشنگتن

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، ایران به موازات اعلام تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه خود، سرعت افزایش قابلیت‌های نظامی خود را نیز افزایش داده است.

اینترنشنال بیزنس تایمز با اشاره به آب انداختن زیردریایی بومی مجهز به جدیدترین تکنولوژی پیشرفته تسلیحاتی از جمله موشک کروز و دیگر تجهیزات پیشرفته در چند روز اخیر نوشت: زیردریایی ۵۲۷ تنی نیمه سنگین فاتح در روز دوشنبه در خلیج فارس به آب انداخته شد. این آزمایش همزمان با تشدید تنش‌های ریاض و تهران انجام شد.

این زیردریایی با قابلیت حمل موشک‌های «تورپدو»، مین‌های دریایی و موشک‌های کروز، توانایی حرکت در عمق ۲۰۰ متری و دریانوردی به مدت ۳۵ روز را دارد.

یک تحلیلگر مسائل نظامی می‎گوید که به آب انداختن فاتح حاوی پیامی به واشنگتن بوده است.

گزارش در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور که تسلیحات ایران را صرفا بازدارنده و دفاعی دانسته و «امیر حاتمی» وزیر دفاع که تاکید کرد این زیردریایی توسط کارشناسان وزارت دفاع طراحی و توسعه یافته و با تکنولوژی‌های مدرن جهان مجهز شده است، نوشت: ایران بر توسعه صنعت تسلیحات داخلی تمرکز دارد. ضمن اینکه ایران در سال ۲۰۱۸ از یک ناوشکن ساخت داخل با ویژگی گریز از رادار رونمایی کرد.

گزارش در این راستا به آغاز ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بندرعباس در سال ۲۰۰۶ همزمان با اعمال تحریم‌ های اقتصادی سازمان ملل علیه ایران اشاره کرده و نوشت: این پالایشگاه دارای نیروگاه‌های تولید پراکنده و ظرفیت بالایی است و می‌تواند ۴۰۰ هزار بشکه در روز تولید کند. ظرفیت این پالایشگاه معادل ۲۰ درصد تولید روزانه ایران که در مجموع ۲.۱ میلیون بشکه است، برآورد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها