نظامیان صهیونیستی روز جمعه همزمان با بیست وپنجمین سالگرد تجاوز صهیونیست ها به حرم ابراهیمی، دستکم 60 فلسطینی را در شهر قدس بازداشت کردند.
کد خبر: ۱۱۹۳۴۰۳
صهیونیست ها 60 فلسطینی را بازداشت کردند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، صدها فلسطینی با حرکت به سمت مسجدالاقصی در شهر قدس دروازه ورودی «باب الرحمه» این مسجد را پس از 16 سال باز کردند.

گروه های ملی و اسلامی فلسطین پیش تر به نشانه محکومیت تجاوز اشغالگران صهیونیست در باب الرحمه (از دروازه های مسجد مبارک الاقصی) فراخوان برگزاری تظاهرات کرده بودند.

در این تظاهرات که شماری از چهره های مذهبی و مراجع دینی حضور داشتند علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و اقدامات آن ها علیه مسجدالاقصی شعار سردادند.

درهمین حال صدها فلسطینی نیز در رام الله به مناسبت سالگرد جنایت صهیونیست ها در حرم ابراهیمی تظاهرات کردند.

در این تظاهرات که به خشونت کشیده شد، نظامیان صهیونیستی به سوی جوانان فلسطینی آتش گشودند و تاکنون یک کودک براثر اصابت گلوله زخمی شده است.

بیست و پنج سال پیش «باروخ گولدشتاین» یهودی - آمریکایی با یورش به حرم ابراهیمی با تیراندازی به سوی 500 نمازگزار فلسطینی که در سجده دوم نماز صبح بودند، 29 نمازگزار فلسطینی را به شهادت رساند و بیش از 150 فلسطینی دیگر را زخمی کرد.

در ادامه همین وقایع جنایت بار، درگیری خونین بین نظامیان رژیم صهیونیستی و ساکنان الخلیل نیز تعداد شهدا این واقعه تلخ را به 60 نفر رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها