برخی مقامات عراقی از افزایش موارد ربایش و قتل شهروندان غیرنظامی از سوی تروریست های داعش ابراز نگرانی کرده اند.
کد خبر: ۱۱۹۳۱۱۲
افزایش ربایش غیرنظامیان عراقی توسط داعش

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، ربایش چندین نفر از شهروندان عراقی در مناطق بیابانی استان الانبار و مناطق آزاد شده از دست داعش در روزهای اخیر و کشته شدن تعدادی از آنان بدست این گروهک تروریستی، باعث نگرانی مقامات عراقی از بازگشت دوباره ناامنی ها شده است.

هفته های جاری در عراق فصل برداشت نوعی قارچ صحرایی به نام «کما» و فروش آن در بازار بعنوان یک فعالیت جنبی اقتصادی برای روستاییان عراقی است و گروهک تروریستی داعش نیز از همین فرصت برای ربودن و کشتن غیرنظامیان عراقی استفاده می کند.

دوشنبه گذشته 12 شهروند عراقی حین جمع آوری قارچ در عمق مناطق بیابانی شهر النخیب در استان الانبار (غرب استان کربلا) توسط داعش ربوده شدند و فردای آن روز جسد شش تن از آنان در همان نزدیکی کشف شد.

چند روز پیش تر نیز سه برادر جوان عراقی در منطقه بیجی در استان صلاح الدین پس از ربوده شدن از سوی تروریست های داعش، اعدام شدند.

دست کم یک مورد ربایش گروهی دیگر نیز در غرب استان الانبار گزارش شده است که تعدادی از آنان آزاد شده و از سرنوشت بقیه اطلاعی در دست نیست.

موج ربایش غیرنظامیان بویژه شهروندان فقیری که برای جمع آوری قارچ صحرایی و تامین بخشی از مخارج زندگی از سوی داعش اسیر و کشته می شوند، نگرانی هایی را در میان مقامات عراقی ایجاد و بسیاری از آنان را وادار به موضعگیری کرده است.

در این میان سید عمار حکیم رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق و رهبر جریان حکمت ملی در این کشور، در بیانیه ای، با ابراز نگرانی از این رویدادها، از دستگاه های امنیتی خواست با افزایش تلاش های اطلاعاتی خود، جنایتکاران را دستگیر و به عدالت بسپارند.

حکیم گفت باید دستاوردهای امنیتی در دوره اخیر را پاس داشت و اجازه نداد ناامنی ها دوباره برگردد.
رئیس پارلمان عراق نیز در اطلاعیه ضمن محکوم کردن این حملات تروریستی علیه شهروندان بیگناه، بر ضرورت تشدید تدابیر امنیتی و افزایش تعقیب عناصر باقیمانده داعش در مناطق دور افتاده و بیابانی و نابودی تاکید کرد.

محمد الحلبوسی همچنین از شهروندان خواست هشدارهای امنیتی را جدی بگیرند و به مناطق دوردست بیابانی نروند تا به دام تروریست ها نیفتند و به آنان اجازه ندهند ثبات و امنیت را در مناطق آزاد شده از دست داعش دوباره از بین ببرند.

وزارت کشور عراق نیز در اطلاعیه ای از اتخاذ تدابیری فوری و جدید برای بررسی علل و جزییات رویدادهای اخیر و نیز پیشگیری از تکرار آن خبر داد.

فعالیت عناصر پراکنده داعش در هفته های اخیر و همزمان با انتشار گزارش هایی از افزایش تحرکات نیروهای آمریکایی در استان های نینوا، الانبار و صلاح الدین عراق و مناطق آزاد شده از دست داعش بیشتر شده است.

هفته گذشته نیز در حمله هسته های خفته داعش در استان صلاح الدین هشت نیروی حشد الشعبی براثر انفجاری در روستای «الزور» از توابع شهرستان سامرا کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

همزمان شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجبا، در توئیتی تلویحا نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه های این کشور در عراق را متهم کرد پشت ربایش و کشتن غیرنظامیان در صلاح الدین و اطراف کربلا هستند تا وضعیت ثبات و امنیت را در عراق از بین ببرند و به این وسیله به بهانه فعالیت داعش، ادامه حضور خود در عراق را توجیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها