رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت علی‌رغم تحریم‌های نفتی آمریکا، صادرات نفت این کشور در ماه نخست (ژانویه) 2019 بیش از انتظار افزایش یافته و در ماه دوم (فوریه) نیز حداقل همین سطح را حفظ می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۱۸
افزایش صادرات نفت ایران در نخستین ماه‌ 2019 علی‌رغم تحریم‌ها

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، بر اساس آمار نفتکش‌ها و به گفته منابع صنعتی، صادرات نفت ایران در ماه ژانویه بیش از انتظار بوده و حداقل در ماه جاری میلادی یعنی فوریه ثابت می‌ماند زیرا برخی از مشتریان به علت معافیت‌ های آمریکا از تحریم‌ها، میزان خرید خود را افزایش داده‌اند.

بر اساس آمارهای ریفینیتیو ایکون و گفته یک منبع در شرکتی که صادرات نفت ایران را دنبال می‌کند، محموله‌های ایران در ماه فوریه به طور متوسط به 1.25 میلیون بشکه در روز است. این رقم در ماه ژانویه 1.1 تا 1.3 میلیون بشکه در روز بوده که بیش از تصور است..

یک منبع صنعتی که صادرات نفت ایران را دنبال می‌کند با اشاره به زمان پایان معافیت از تحریم‌ های آمریکا در ماه مه گفت: «ما فکر می‌کنیم در آستانه پایان یافتن مهلت معافیت از تحریم‌ها، نفت بیشتری از ایران بخرند.»

این افزایش صادرات از سوی جمهوری اسلامی ایران ممکن است، آمریکا را بر آن دارد تا تلاش‌هایی برای کم کردن جریان صادرات نفت ایران انجام دهد. با این حال، این اقدام می‌تواند ریسک افزایش قیمت نفت را ایجاد کند زیرا واشنگتن همچنین به دنبال کم کردن صادرات نفت ونزوئلا نیز هست.

به نوشته رویترز، از زمانی‌که ایران در ماه نوامبر هدف تحریم‌ های نفتی آمریکا قرار گرفته، صادرات نفت این کشور غیرشفاف شده است. درحالی‌که بیشتر افراد توافق دارند که صادرات نفت به میزان زیادی کاهش یافته اما نظرات مربوط به جریان (صادرات نفت ایران) می‌تواند تا چند صد هزار بشکه در روز متفاوت باشد که می‌تواند و به اندازه کافی بر قیمت‌ها تاثیر بگذارد.

بر اساس آمارهای ریفینیتیو، محموله‌های ماه فوریه بیش از 1.1 میلیون بشکه در روز ماه ژانویه است. به گفته منابع صنعتی صادرات ماه ژانویه 1.3 میلیون بشکه در روز برآورد شده که نزدیک به ماه سطح ماه فوریه است.

در هر موردی، ارقام ماه ژانویه بالاتر از برآوردهای اولیه است. برخی نیز پیش‌بینی کردند که صادرات نفت ایران کمتر از سطح یک میلیون بشکه ماه گذشته و شبیه میزان ماه دسامبر بماند.

یک منبع آگاه در دومین شرکتی که صادرات نفت ایران را رهیابی می‌کند، گفت محموله‌های نفت ایران در 10 روز نخست ماه فوریه بیش از 1.1 میلیون بشکه در روز بوده است و روند افزایشی را نشان می‌دهد که بیش از انتظار منابع آگاه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها