خرافات در تمام جوامع وجود دارد، اما برخی کشور‌ها بیش از اندازه با این مساله درگیر هستند که نقش پر رنگی در زندگی آن‌ها دارد.
کد خبر: ۱۱۹۲۸۱۱
خرافاتی ترین کشورهای دنیا کدامند؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان،در لیست خرافاتی ترین کشورهای دنیا، هند مقام اول را به خود اختصاص داده است.

هندی ها برای هر موقعیتی دلیلی دارند که این موضوع در واقعیت منطقی نیست. عبور گربه از مسیر شما، یا سر رفتن شیر هنگام جوشیدن همگی بدشانسی تلقی می شوند.

در هند خرافات زیادی وجود دارد و مردم این کشور باید برای توسعه ی کشور خود از آنها دست بردارند.

چین

چین کشور دیگری است که مردم آن بسیار خرافاتی هستند. فنگ شویی که در هند نیز تمرین می شود از این کشور آمده است.

تعداد بسیار زیاد دیگری نیز افسانه در همین رابطه وجود دارد. به عنوان مثال، بانوان شناگر برای بالا بردن شانس خود، یک کیسه ی چای در جلوی لباس شنای خود قرار می دهند بنابراین می توان نتیجه گرفت که در چین نیز نتیجه گیری منطقی بخشی از زندگی روزانه ی مردم نیست.

یونان

در یونان جمله ای رایج وجود دارد با این عنوان که «چشم بد و شرور همواره مراقب شماست» و این عبارت ریشه در خرافات دارد.

علاوه بر این موضوع یونانی ها بر این باورند که شکستن بشقابها باعث ایجاد اتفاق های ناراحت کننده می گردد. بنابراین وقتی پای این وقایع غیر طبیعی به میان می آید، یونان نیز از قافله عقب نمی افتد.

آمریکا

در کشوری مانند آمریکا نیز خرافات وجود دارد. مردم در ایالات متحده بر این باورند که بارندگی در روز ازدواج، بدشانسی می آورد.

پراکنده شدن نمک نیز از نظر آنها خوب تلقی نمی شود. به همین دلیل است که در بحث اتفاق های غیر واقعی این کشور پیشرفته نیز در لیست خرافاتی ترین ها وجود دارد.

فیلیپین

لیست خرافات کشور فیلیپین تمامی ندارد. فیلیپینی ها بر این باورند که ریختن نمک روی زمین باعث می شود که مهمان خانه ی میزبان را ترک کند. علاوه بر اینها فیلیپینی ها اولین روز سال جدید تمام پنجره های خانه خود را باز می کنند چرا که فکر می کنند با این کار وقایع خوب به سراغ آنها آمده وشانس به آنها رو می کند. با این اوصاف لیست کشورهای خرافاتی همچنان ادامه دارد.

نیوزیلند

نیوزیلند کشوری بسیار زیباست که خرافات زیادی مرتبط با مراسم ازدواج دارد. مردم بومی نیوزیلند بر این باورند که ماه مراسم ازدواج شما و رنگ لباس عروسی تان می تواند بر زندگی زناشویی شما تاثیر بگذارد. شاید شنیدن این موضوع برای شما عجیب باشد اما برای مردمان نیوزیلند امری بسیار عادی تلقی می شود.

ژاپن

خرافات ژاپنی ها در فرهنگ و سنت های آنان ریشه دارد. ژاپنی ها لیستی طولانی در مورد وقایعی دارند که می توانند دلایل متفاوت داشته باشند.

به عنوان مثال، عدد 4 برای آنها سمبل بدشانسی است. ژاپنی ها همچنین فکر می کنندکه عبور یک گربه ی سیاه از میانه ی راه شما مایه ی خوش شانسی است که این موضوع دقیقا عکس اعتقاد هندی هاست.

مصر

مصری ها از ابتدای تاریخ خرافاتی بوده اند! آنها موارد بسیار زیادی را بدشانسی تلقی می کنند که از آن جمله می توان بر وارونه شدن کفش ها، نگاه کردن در آیینه شکسته و باز کردن چتر در داخل خانه اشاره نمود.

فرانسه

فرانسوی ها منطق خاص خود را دارند. وارونه شدن نان توسط آنان بدشانسی پنداشته می شود. حتی در مهمانی ها، افراد باید به این موضوع بسیار توجه کنند.

ضمن اینکه اگر تعداد مهمانان دور میز غذاخوری نیز 13 باشد این موضوع نیز نشانه ی بدشانسی می باشد بنابراین مانند سایر کشورها، در فرانسه نیز مردم به این چیزهای عجیب باور دارند.

مکزیک

در لیست خرافاتی ترین کشورها، مکزیک نیز حضور دارد. مکزیکی ها فکر می کنند که لبخند زدن به نوزاد باید در حین لمس کردن آن باشد و در غیر اینصورت نوزاد بیمار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها