دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

ورود تشکل‌ها به مسائل نباید مصداقی باشد؛ مشکلات را باید ریشه‌ای حل کرد

سارا عاقلی، در گفت‌وگو با جام جم آنلاین وظایف تشکل‌های دانشجویی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب را اینطور توضیح داد: که رهبری از ما مطالبه داشتند ورود ساختاری به جای ورود مصداقی به مسائل است، یعنی باید به دنبال یک درمان ریشه‎ای باشم، سرگرم شدن به مصادیق اقدام مناسبی نیست و نمی‌توان مشکلات را ریشه‌کن کند.
کد خبر: ۱۱۹۲۶۱۷
ورود تشکل‌ها به مسائل نباید مصداقی باشد؛ مشکلات را باید ریشه‌ای حل کرد

سارا عاقلی، دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت دانشجویی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین پیرامون بیانیه رهبر انقلاب معروف به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در درجه اول مخاطب این نامه همه مردم ایران و همه کسانی هستند که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند، اما جوان‌ها مخاطب ویژه این بیانیه محسوب می‌شوند. رهبری در این نامه از افق پیش‌رو و آینده انقلاب صحبت می‌کنند، زمانی هم که بیانات ناظر به آینده هستند طبیعتا مخاطبش جوان‌ها خواهند بود.

او ادامه داد: مسئولیت مهم جوان‌ها هضم درست این بیانیه است. این بیانیه خیلی عمیق‌تر از بیانات و نامه‌هایی است که در فضاهای مشابه مطرح شده و در واقع مانیفست چله دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. بیانیه اخیر رهبری برای قدم بعدی انقلاب اسلامی یک فضای فکری و اجرایی ترسیم می‎کند و به همین خاطر هم مسئولیت اول جوان‌ها فهم درست آن و سوار کردن فعالیت‎ها روی ریل محتوایی است که رهبری مطرح کرده‌اند.

عاقلی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به عنوان حرکتی که معتقد است با سایر تحولات و انقلاب‌ها متفاوت بوده نباید گرفتار روزمرگی و واقع‌بینی دور از آرمان‌گرایی بشود. انقلاب اسلامی نباید در مسائل روزمره آنچنان غرق شود که افق‌ها و آرمان‌های اصلی و اولیه انقلاب را فراموش کند و این بیانیه تلنگری است برای اینکه آن افق‌های آرمانی فراموش نشود.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت همچنین با اشاره به وظیفه تشکل‎ها در قبال مطالبات رهبری گفت: تشکل‌های انقلابی باید فعالیت‌های‌شان را بر اساس تراز این نامه بسنجند تا متوجه شوند چقدر اقدامات‌شان در راستای منویات رهبری به عنوان یک مانیفست بوده؛ اگر روی آن ریل بوده که خب از اینجا به بعد هم باید در همان مسیر پیش بروند، اما اگر نبوده باید با شجاعت اشتباهات خودشان را بپذیرند و مسیر خود را بر اساس این مانیفست تغییر بدهند. مثلا رهبری در جایی اشاره می‌کنند که عدالت و مبارزه با فساد باید با هم پیگیری بشود، خب من به عنوان یک فعال تشکلی باید بررسی کنم ببینم تا امروز چقدر توانسته‌ام این دو موضوع را به صورت هم‌زمان و مثل یک شمشیر دو لبه پیش ببرم.

او ادامه داد: نکته دیگر که رهبری از ما مطالبه داشتند ورود ساختاری به جای ورود مصداقی به مسائل است، یعنی آنکه من به عنوان تشکل دانشجویی به جای آنکه یک مصداق را سر دست بگیرم بهتر است ساختار را بررسی کنم و به دنبال یک درمان ریشه‎ای باشم، سرگرم شدن به مصادیق اقدام مناسبی نیست و نمی‌توان مشکلات را ریشه‌کن کند.

عاقلی در خصوص وظایف تشکل‌ها اینطور ادامه داد که: رهبری در ابتدای این بیانیه، از شکسته شدن یک کلیشه بزرگ توسط انقلاب اسلامی صحبت می‌کنند، انقلاب اسلامی دین و دنیا را کنار هم مطرح می‎کند و این موضوع کلیشه‌های قبلی را در دنیا شکست. این یک تحول بسیار بزرگ بود که انقلاب اسلامی توانست قطب سومی را در میان حکومت‌های لیبرال دموکراسی و مارکسیستی دنیا ایجاد کند. رهبری در این مورد می‌فرمایند که نخستین درخشش انقلاب اسلامی ترکیب جمهوریت و اسلامیت است؛ به نظر من این ترکیب یک گوهر است که بعد از 40 سال به دست ما رسیده و ما موظف هستیم که در درجه اول آن را حفظ کنیم و در درجه دوم تلاش کنیم غبارهایی که طی این سال‌ها بر اثر غفلت این گوهر را کدر کرده با صیغل دادن از بین ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها