پاسخ ایران به اظهارات خصمانه معاون رییس جمهور آمریکا:

آشنایان به تاریخ، این گونه بی‌پروا سخن دروغ بر زبان جاری نمی‌کنند

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان خطاب به معاون رییس جمهور آمریکا گفت: صبور باشید، بخوانید و بیاموزید که تاریخ مملو از حقایقی است که هرگز هیچ قدرتی برای همیشه قادر به حذف و یا تغییر آن نیست.
کد خبر: ۱۱۹۲۳۹۰
آشنایان به تاریخ، این گونه بی‌پروا سخن دروغ بر زبان جاری نمی‌کنند

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام قاسمی عصر روز شنبه در گفتگو با ایسنا در واکنش به اظهارات خصمانه روز گذشته «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در تشبیه ایران به دولت نازی گفت: سابقه تاریخی و فرهنگی ایران در همزیستی و احترام به ادیان الهی به ویژه دین یهود در اسناد معتبر تاریخی ملل مختلف ثبت شده است و تاریخ و تمدن دیر پا و چند هزار ساله ایران گویای نوع تفکر و نگاه ایرانیان به دیگر فرهنگ‌ها و ادیان و همزیستی مسالمت آمیز و برخورداری از تسامح و تساهل در این گونه موضوعات است.

وی در همین راستا افزود: آنانی که اندک شناخت و دانشی از تاریخ و فرهنگ جهان دارا هستند و به عبارتی با کتاب و تاریخ آشنایی دارند و از ذره‌ای انصاف و عدالت در بیان و گفتار برخوردار هستند، این گونه بی پروا سخن بیهوده و به دروغ و خطا بر زبان جاری نمی‌سازند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه این گونه اظهارات «پوچ و تبلیغاتی» که از سر کینه و عصبیت مطرح می‌شود، خدشه‌ای بر نوع نگاه ایرانیان مسلمان به هموطنان یهود خود و جامعه یهودیان جهان وارد نمی‌کند، افزود: ملاک و معیار ما در سیاست خارجی خوی تجاوزگری و اشغالگری رژیم جعلی و غیرقانونی صهیونیستی و ماشین کشتار و مرگ مردم فلسطین است که با تحمیل ظالمانه خود، عامل نفاق و تفرقه میان کشورهای منطقه شده و ریشه بحران‌ها و تنش‌های فرساینده و پرهزینه خاورمیانه است.

وی خاطرنشان کرد: آنها باید بدانند با این اتهامات و سخنان باطل و بی ربط مشکلی از اصل موضوع و ریشه‌های بحران و عصبیت حاد شأن حل نخواهد شد.

قاسمی در پایان خطاب به این مقام آمریکایی و هم پیمانانش گفت: صبور باشید، بخوانید و بیاموزید که تاریخ مملو از حقایقی است که هرگز هیچ قدرتی برای همیشه قادر به حذف و یا تغییر آن نیست.

معاون رئیس جمهور آمریکا روز گذشته پس از نافرجامی نشست ضد ایرانی ورشو در بازدید خود از اردوگاه «آشویتس» اتهام بی اساس سامی‌ستیزی (یهود ستیزی) مشابه نازی‌ها را علیه ایران مطرح کرد.

مایک پنس، پیش از حضور در مونیخ گفت: «حکومتی در تهران است که با همان نفرتی از جنس سامی ستیزی (یهود ستیزی) که نازی‌ها در اروپا داشتند، تهدیدهایی جنایت‌آمیز می‌کند».

مایک پنس، با مطرح کردن اتهاماتی متوهمانه علیه ایران که از سیاست‌های کارشکنانه و از پیش شکست خورده آمریکا در برابر خاورمیانه و به ویژه ایران سرچشمه می‌گیرد، مواضع خصمانه دولت آمریکا علیه کشورمان را تشریح کرد.

وی همچنین در نشست ضد ایرانی ورشو با بیان اینکه ایران برای موجودیت رژیم صهیونیستی ایجاد خطر می‌کند، مدعی شد: «ایران در حال برنامه‌ریزی برای حذف اسرائیل از روی زمین و به دنبال راه‌انداختن یک هولوکاست دیگر است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها