قیمت سکه در نخستین روز هفته درحالی در محدوده ۴.۳ میلیون تومان در نوسان است که در بازار ارز نیز، دلار در کانال ۱۱ هزار تومانی دادوستد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۲۳۸۷
آخرین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۸۸ هزار تومان قیمت دارد.

امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷۷۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۳۲۱.۹ دلار رسیده است.

این در حالی است که در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران انتظار داشتند روند افزایشی قیمت جهانی طلا در هفته جاری ادامه پیدا کند.

شماری از تحلیلگران و معامله‌گران به انتظارات برای توقف روند صعودی اخیر دلار آمریکا اشاره کردند که به نفع طلا خواهد بود و کمک می‌کند قیمت این فلز ارزشمند بالاتر رود. سایرین نیز بهبود عوامل فنی را دلیل پیش‌بینی خود برای رشد قیمت طلا ذکر کردند.

دلار چند؟

بانک‌ها امروز (۲۷ بهمن) هر دلار آمریکا را حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان می‌خریدند. همچنین نرخ خرید این ارز در صرافی‌های بانک‌ها ۱۱ هزار و ۷۴۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۱ هزار و ۸۴۰ تومان است.

بانک‌ها از نیمه نخست امسال با مجوز بانک مرکزی اقدام به خرید ارز از مردم کردند که نرخ ارز در این بانک‌ها به تدریج افزایش یافت و به قیمت بازار آزاد نزدیک شد.

در همین راستا، بانک‌ها امروز هر دلار آمریکا را ۱۱ هزار و ۴۹۸ تومان از مردم می‌خرند و قیمت خرید یورو را نیز ۱۲ هزار و ۹۸۶ تومان اعلام کرده‌اند.

شعب ارزی بانک‌ها همچنین هر پوند انگلیس را امروز ۱۴ هزار و ۸۲۸ تومان خریداری می‌کنند.

نرخ ارز در صرافی‌ها

این در حالی است که بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ خرید هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانک‌ها ۱۱ هزار و ۷۴۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۱ هزار و ۸۴۰ تومان است.

از سوی دیگر نرخ خرید یورو در این صرافی‌ها امروز ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است.

همچنین شعب ارزی بانک‌های عامل، ارز مسافرتی را در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران می‌توانند تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها پرداخت کنند که نرخ این ارز امروز در بانک‌ها ۱۳ هزار و ۶۳۹ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۴ هزار تومان می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها