عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

اجلاس ورشو نشان دهنده افزایش روزافزون هزینه‌ دشمنی با ایران است

وزیر خارجه ایران گفت: اگر غرب و آمریکا هر چه سریعتر اشتباهات ۴۰ سال اخیر خود را درک کنند، زندگی را برای خودشان و منطقه ما راحتتر می کنند.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۱۰
غرب و آمریکا اشتباهات ۴۰ سال اخیر خود را درک کنند

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدجواد ظریف در بدو‌ ورود به مونیخ گفت: در اینجا از سیاست های جمهوری اسلامی ایران و واقعیت های منطقه صحبت خواهیم کرد. واقعیاتی که باعث شده این کشورها با سیاست های غلط به نتیجه ای برسند و ایران با انتخاب های درست به نتایج متضاد برسد.

وی با اشاره به اتفاق های اخیر از جمله حمله تروریستی در ایران که توسط گروه هایی که از سوی شرکت کنندگان در کنفرانس ورشو حمایت می شوند رخ داد، نشست سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در سوچی و کنفرانس ورشو گفت: آمریکا با سیاست ها و انتخاب های غلط باعث شده است تا دونالد ترامپ اعلام کند هفت تریلیون دلار در منطقه خاورمیانه هزینه کردیم و به هیچ جایی نرسیدیم و از آن طرف از حضور و نفوذ ایران شکایت می کنند.

ظریف گفت: احساس می کنم اگر غربی ها به ویژه آمریکا هر چه سریعتر اشتباهات ۴۰ سال اخیر خود را درک کنند، زندگی را برای خودشان و منطقه ما راحتتر می کنند.

وزیر خارجه کشورمان اجلاس ورشو را اجلاسی از پیش شکست خورده خواند و گفت: نتانیاهو به طور رسمی اعلام کرد که در ورشو برای جنگ متحد می شوند در حالیکه این اتحاد فشلی بود که به نتیجه نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها