رئیس پلیس فتا کردستان گفت: امسال ۳۳۱ نفر در حوزه جرایم فضای سایبری در کردستان دستگیر شدند که ۲۶۰ نفر از آنان مرد و ۷۱ نفر زن بودند.
کد خبر: ۱۱۹۱۶۲۳
بازداشت ۳۳۱ نفر از مجرمان فضای سایبری در کردستان

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سرهنگ مهدی دانش پور افزود: ۵۰ درصد جرایم فضای مجازی مربوط به بحث مالی است که نسبت به سال گذشته ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۳۳ درصد از جرایم فضای مجازی در حوزه جرائم اخلاقی است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.

دانش پور با اشاره به تخلفات ارزی در فضای مجازی گفت: در کردستان تنها یک پرونده در خصوص ارزهای مجازی و بیت کوین تشکیل شد که فردی ۱۱ میلیون تومان از حساب او برداشت شده بود که به نتیجه رسیدن پرونده پول مالباخته به او بازگردانده شد.

وی افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر ۴ مرکز پلیس فتا در شهرستان های دیواندره، کامیاران، دهگلان و بیجار افتتاح شد و هم اکنون ۹ مرکز پلیس فتا در استان کردستان دایر است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با اشاره به ایجاد امنیت در فضای مجازی ادامه داد: اهمیت وجود امنیت در فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و در راستای هر چه بهتر شدن این فضا مردم باید با پلیس تعامل داشته باشند.

وی به مردم توصیه کرد: با فعالسازی رمزهای دوم یکبار مصرف، کلیک نکردن بر روی لینک های ارسالی از منابع ناشناس و فعالسازی اس ام اس بانک از حساب خود محافظت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها