رییس سازمان امداد و نجات از آب‌گرفتگی و کولاک در ۲۰ استان کشور خبر داد و گفت: طی ۳ روز گذشته به ۹ هزار نفر امدادرسانی شده است.
کد خبر: ۱۱۹۱۵۶۷
برف، کولاک و آبگرفتگی در ۲۰ استان کشور

به گزارش جام جم آنلاین از میزان ، مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات درباره انجام عملیات امدادرسانی در حوادث جوی از جمله سیل، آبگرفتگی و برف و کولاک از ٢٠ لغایت ٢٣ بهمن گفت: ٢٠ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های جنوبی، رضوی، شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد متاثر از سیل، آبگرفتگی و برف و کولاک هستند.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده، ادامه داد: در این عملیات در ١٣٥ شهر، روستا و محور‌های کوهستانی به ٩٠٠٠ نفر امدادرسانی شده است و همچنین اسکان اضطراری برای ١٦٤٢ نفر درپایگاه‌های امداد و نجات، مساجد و مدارس فراهم شده و ٣٩ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند.

به گفته رییس سازمان امداد ونجات هلال احمر یک نفر به دلیل گرفتار شدن خودروی سواری در مسیر سیلاب در استان خوزستان منطقه لالی جان خود را از دست داد.

سلیمی با اشاره به رهاسازی خودرو از برف خاطرنشان کرد: ٦٦٣دستگاه گرفتار شده در برف و ۲۹ دستگاه خودرو گرفتار در مسیر سیلاب رهاسازی شده‌اند. همچنین تخلیه آب از ١٢٣ منزل مسکونی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این عملیات ١٧٥ تیم شامل ٦٩٦نفر حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در این عملیات ١١٧٧تخته پتو، ٦٣٨ کیلوگرم نایلون، ٣٨٩بسته غذایی، ١١٤٠قوطی کنسروجات، ٣٥٠ قرص نان، ٤١ کیلوگرم خرما، ١٢٣کیلوگرم برنج، ١١٤ کیلوگرم حبوبات، ١٢٢ کیلوگرم قند و شکر توزیع شده است.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات امدادرسانی در این مناطق همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها