رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۱۴۲۵ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۹ برابر حد مجاز برسد.
کد خبر: ۱۱۹۱۵۴۱
غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان ۹ برابر حد مجاز

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمود دیانتی گفت : تا عصر امروز بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی زاهدان به ۲۱ متر بر ثانیه معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل کیفیت هوا را به شدت کاهش داد.

وی با بیان اینکه به سبب وزش باد و گردوغبار دید افقی در محل فرودگاه زاهدان به ۵۰۰۰ متر کاهش یافت افزود: غلظت غبار نیز تا ۱۴۲۵ میکروگرم بر مترمکعب یعنی ۹ برابر حد مجاز افزایش یافت و شرایط کیفی هوا را برای تمام گروه‌های سنی در شرایط ناسالم قرار داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وزش باد شدید و گردوخاک برای ساعاتی برخی محور‌های مواصلاتی منتهی به زاهدان مانند زابل به زاهدان را فرا گرفت و موجب کاهش شدید دید افقی شد.

دیانتی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت هوای زاهدان بارانی است، ادامه داد: بارش باران در زاهدان و برخی نواحی نیمه شمالی استان سبب شده تا از غلظت غبار موجود در هوا کاسته شود و شرایط دید افقی به حالت طبیعی برگردد.

وی در بخش دیگری به وزش باد و گردوخاک در برخی نواحی مرکزی استان اشاره کرد و گفت: به سبب وزش باد و گردوغبار دید افقی در محدوده فرودگاه ایرانشهر به هزار متر کاهش یافت و کیفیت هوای این منطقه را از حالت حادی خارج کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها