سازمان هواشناسی در اخطاریه ضمن پیش بینی بارش باران و برف در برخی نقاط کشور و احتمال سیل و آبگرفتگی در مسیل‌ها، به شهروندان توصیه کرد از تردد و توقف غیر ضروری در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های خودداری کرده و هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی، تجهیزات کامل زمستانی به همراه داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۹۱۱۵۲
احتمال سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق کشور

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با توجه به شدت و نوع بارش‌ها طی روزهای آتی و پیرو اخطاریه روز شنبه (۲۰ بهمن)، با توجه به فعالیت سامانه بارشی در اخطاریه‌ای اعلام کرد:

«روز یکشنبه (۲۱ بهمن) بارش باران گاهی با رعد و برق و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در شمال و شرق خوزستان، بوشهر، جنوب فارس و بارش برف در مناطق کوهستانی شمال شرق خوزستان پیش بینی می‌شود. همچنین برای روز دوشنبه (۲۲ بهمن) باراش باران گاهی به شکل رگبار باران همراه با رعد و برق و آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آنها در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب و جنوب فارس، مرکز و شمال هرمزگان، مرکز و غرب کرمان و شمال و غرب یزد و بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.

برای روز سه شنبه (۲۳ بهمن) نیز باراش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل ها در نیمه جنوبی کرمان، مرکز و شرق هرمزگان و خراسان جنوبی و برخی مناطق سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با آبگرفتگی معابر و همچنین بارش برف در خراسان رضوی و خراسان شمالی را شاهد خواهیم بود.

در این مدت نیز با توجه به پیش بینی بارش برف، اختلال در تردد جاده‌ای مناطق مرتفع و کوهستانی زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است دوشنبه (۲۲ بهمن) و سه شنبه (۲۳ بهمن) در برخی مناطق سیستان و بلوچستان و کرمان وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک در این مناطق شود.

در این اخطاریه برای کاهش خسارات احتمالی توصیه شده است که ضمن بکارگیری تهمیدات لازم، هموطنان در این مدت از تردد و توقف غیر ضروری در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های مناطق ذکر شده خودداری کرده و هنگام تردد در جاده‌های کوهستانی همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها