فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از کشف سکه های تقلبی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۵۵
سکه‎های تقلبی به دست پلیس رسیدند

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رامین مکناوی گفت: بنابر گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر و در راستای اقدامات تعاملی با پلیس آگاهی آن شهرستان، تعداد ۱۲ سکه تقلبی در جریان ۲ معامله خرید و فروش سکه در حوزه استحفاظی این شهرستان کشف و ضبط و به منظور کارشناسی به اداره میراث فرهنگی آن شهرستان تحویل داده شدند.

وی با بیان این‎که سکه‎های کشف شده، منقش به تصاویر تاریخی بودند بیان داشت: ۲ متهم قصد داشتند ۶ عدد از سکه‎ها را به مبلغ ۳۰ میلیون تومان و ۶ عدد دیگر را به مبلغ ۲۵ میلیون تومان طی معامله‎ای به فروش برسانند.

سرهنگ مکناوی با اشاره به این‎که هم‎اکنون موضوع از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است، تصریح کرد: خرید و فروش و نگهداری هرگونه اشیای عتیقه همچنین تهیه و خرید و فروش اشیاء و اقلام تقلبی، جرم مشهود به حساب آمده و طبق قوانین کشور، مجازات حبس و جریمه نقدی برای متخلفان درپی خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در پایان ضمن هشدار به سوداگران اشیای تاریخی از مردم خواست همکاری‌های بیشتری با یگان حفاظت میراث فرهنگی در معرفی سودجویان برای جلوگیری از لطمه زدن به میراث فرهنگی و تاریخی کشور داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها