معاون پارلمانی سپاه اظهار کرد:‌ با توجه به شرایط خاصی که امروز داریم قطعاً حضور مردم از همه اقشار در 22 بهمن امسال لازم و ضروری است تا بار دیگر حمایت لازم از انقلاب اسلامی داشته باشند و این به‌عنوان یک حرکت بازدارنده در مقابل شیطنت‌ها و فتنه‌گری‌های آمریکایی‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۹۰۹۳۹
حضور مردم در 22 بهمن، بازدارنده شیطنت‌های آمریکا/ جایگاه ولایت‌فقیه در ساختار سیاسی کشور انتخاب مردم است

سردار محمد صالح جوکار معاون پارلمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص فضاسازی رسانه‌ها در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: آنچه امروز توسط رسانه‌های بیگانه از طریق فضای مجازی یا شبکه‌های تلویزیونی آن‌ها تبلیغ می‌شود بیشتر تلاش برای زیر سؤال بردن دستاورد این ملت در طی 40 سال گذشته است.

جوکار بابیان اینکه ملت پس از انقلاب بر اساس شعاری استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی حرکت کرده است ادامه داد: بحمدالله در این سه بخش اهداف تحقق‌یافته است، در بعد استقلال ازنظر سیاسی ما امروز می‌توانیم بگوییم مستقل‌ترین کشور دنیا هستیم و زیر بار هیچ زور و جور نرفته‌ایم، این در حالی است که خیلی از کشورهایی که قبل از ما انقلاب کرده بودند امروز زیر سلطه ابرقدرت‌های دیگر هستند.

وی با تأکید بر اینکه در بخش آزادی هم هدف کشور محقق شده است اظهار کرد: شاید بالای 60 درصد از جوان‌های امروز ما زمان رژیم گذشته را درک نکرده باشند و وقتی برای آن‌ها گفته شود که مثلاً رژیم گذشته چگونه بوده تصور کنند این حرف‌ها واقعی نیست، دلیل آن‌هم این بوده که خودمان کوتاهی کرد‌ه‌ایم و برای نسل جوان امروزی شرایط گذشته توضیح داده نشده است.

معاون پارلمانی سپاه با اشاره به اینکه امروز مردم ما خیلی راحت بحث نسبت به سیاست‌ها، برنامه‌ها و عملکردها انتقاد می‌کنند خاطرنشان کرد: این در حالی است که درجاهای دیگر دنیا و حتی در خود آمریکا پشت‌صحنه این‌گونه نیست مثلاً در فرانسه که می‌گفتند مهد آزادی است دیدم که این ادعاها واقعیت ندارد درحالی‌که امروز می‌توانیم بگوییم در کشور ما مردم برای اظهارنظر در هر زمینه‌ای آزاد هستند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان کرد: جمهوری اسلامی با صحبت‌های حضرت امام (ره) آغاز شد و مردم با شناختی که نسبت به امام پیداکرده بودند توسط ایشان رهبری شدند و در حقیقت حضرت امام معمار جمهوری اسلامی بودند که با بهره‌گیری از ظرفیت، توانمندی و مشارکت مردم در امر حکومت‌داری و در کنار بهره‌گیری از جوهره اسلام و حقیقت دین و با ترکیب این دو بارأی اکثریت مردم جمهوری اسلامی را برای این کشور بنا گذاشتند.

جوکار با اشاره به اینکه به حمدالله حضرت امام در آن سال‌های اولیه بر تشکیل مجلس خبرگان بارأی مردم اصرار داشتند و بر اساس آن قانون اساسی تدوین شد ادامه داد: مردم بارأی بالای 98 درصد به قانون اساسی رأی دادند و این خود مردم بودند که جمهوری اسلامی و این جایگاه ولایت‌فقیه در ساختار سیاسی کشور را انتخاب کرده‌اند.

وی بابیان اینکه امروز در مورد جایگاه ولی‌فقیه بر اساس قانون اساسی عمل می‌شود خاطرنشان کرد: این جایگاه‌ها یک موضوع کاملاً روشن، مشخص و شفاف برای مردم است؛ حال شما می‌توانید شرایط را با کشورهای دیگر که فقط بحث جمهوریت در آنجا مطرح است مقایسه کنید که در همین جمهوری‌ها چند درصد مردم در انتخابات مشارکت دارند، در شرایطی که متوسط حضور مردم ما در انتخابات گذشته از اول انقلاب تا امروز بالای 63 درصد بوده در کشورهایی مثل آمریکا و اروپا حداکثر 40 تا 45 درصد است.

این نماینده سابق مجلس همچنین با تأکید بر اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات‌ها و عرصه‌های سیاسی در کنار مشارکت در ساختار سیاسی قدرت در جمهوری اسلامی خیلی بالاتر از میانگین کشورهای دیگر است خاطرنشان کرد: ازاین‌جهت نه‌تنها دشمنان نمی‌توانند به ما خرده‌ بگیرند بلکه این ما هستیم که می‌توانیم به جمهوریتی که آن‌ها بنا گذاشتند خرده بگیریم که در پشت پرده با یک صف‌بندی سیاسی برای تجمیع آرا به نفع یک جریان قدرت زد و بند می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در اروپا شاهد هستیم سوسیالیسمی که چندین سال در حاشیه بود در حال بروز و ظهور در فرانسه است و در آلمان هم پایان پدیده مرکلیسم را می‌بینیم که این‌ها نشان از این دارد که مردم اروپا از این جریانات سیاسی حاکم بر کشورهایشان خسته شده‌اند.

جوکار در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص راهپیمای 22 بهمن امسال بابیان اینکه قطعاً مردم ما پای‌کار انقلاب هستند اظهار کرد: البته مردم گلایه و نارضایتی اقتصادی دارد که بخش کمی از آن مربوط به تحریم‌ها و بخش مهمی از این مشکلات در سایه عدم مدیریت صحیح است بااین‌حال مردم هیچ‌گاه این موارد را پای حساب جمهوری اسلامی نمی‌گذارند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هم مردم مشکلات و شرایط سخت داشته‌اند خاطرنشان کرد: بااین‌حال مردم در هنگامی‌که موضوع دفاع از انقلاب، ارزش‌های خودشان، نظام و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی باشد پای‌کار هستند و قطعاً در 22 بهمن امسال حضور مردم ما محکم‌تر از سال‌های گذشته خواهد شد.

این نماینده سابق مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه تبلیغاتی خارجی‌ها علیه انقلاب به‌جایی نخواهد رسید اظهار کرد: مگر آمریکایی‌ها مانند وزیر امور خارجه و رئیس مجلس سنا نبودند که می‌گفتند 22 بهمن امسال جشنی در ایران نخواهد بود اما اکنون در آستانه جشن‌های 22 بهمن هستیم؛ این‌ها حرف‌های اضافه‌ای است چون همان‌طور که عرض کردم مردم باوجود مشکلات پای دین خود ایستاده‌اند.

وی تأکید کرد: هرچند به شکل قطعی شاهد خواهیم بود که مردم با حضور در میدان آزادی تهران و میادین دیگر شهرها در 22 بهمن به وظیفه‌ خود در حراست از نظام و اسلام است عمل خواهند کرد و باز مشت محکمی بر دهان دشمنان می‌زنند و سیلی محکم دیگری به گوش آمریکا می‌زنند ولی آن‌ها از رو نخواهند رفت.

جوکار بابیان اینکه در دوران گذشته هم دشمنان در آستانه 22 بهمن حرف‌های زیادی زده‌ و فتنه‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند که مردم همه آن‌ها را خنثی کرده‌اند ادامه داد: بااین‌حال باز فتنه‌های دیگری پیش روست که مقام معظم رهبری ‌بارها به آن‌ها اشاره‌کرده‌اند.

وی بابیان اینکه دشمنان به دنبال مدیریت افکار عمومی هستند تا مردم را مقابل نظام جمهوری اسلامی قرار دهند افزود: البته جریانی هم در داخل کشور وجود دارد که به این مسائل دامن می‌زند و خواسته و ناخواسته در خط و مسیر دشمن حرکت است.

این نماینده سابق مجلس در پایان اظهار کرد:‌ با توجه به شرایط خاصی که امروز داریم قطعاً حضور مردم از همه اقشار در 22 بهمن امسال لازم و ضروری است تا بار دیگر حمایت لازم از انقلاب اسلامی داشته باشند و این به‌عنوان یک حرکت بازدارنده در مقابل شیطنت‌ها و فتنه‌گری‌های آمریکایی‌ها خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها