رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی به کلیه مدیران قضایی تأکید کرد تا با اعمال مدیریت دقیق و ایجاد مشوق‌ و تمهیدات و زمینه‌های لازم برای استفاده قضات از مجازات‌های جایگزین حبس را تسهیل و فراهم کنند.
کد خبر: ۱۱۹۰۵۳۳
تأکید رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بر اعمال مجازات‌های جایگزین حبس

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، دهمین جلسه شورای مدیران قضایی استان خراسان شمالی با حضور رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، کلیه معاونت ها، رؤسای دادگستری‌ها و دادگاه‌های بخش و همچنین دادستان‌های حوزه‌های قضایی صبح امروز در دادگستری کل استان برگزار شد.

در این نشست بررسی مهمترین مشکلات دادگستری‌ها و دادسرای‌های عمومی و انقلاب و بررسی راهکار‌های اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، محور اصلی و دستور کار این جلسه بود، رئیس دادگستری شیروان و دادستان عمومی و انقلاب فاروج به نمایندگی از کلیه حوزه‌های قضایی گزارشی از مشکلات مبتلا به ارائه کردند و سپس سایر معاونت‌ها و رؤسای دادگستری و دادستان‌های مرکز استان و شهرستان‌ها نیز به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهاد‌های مربوطه پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، با تبریک ایام اله دهه مبارک فجر و فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در دهه چهارم انقلاب و در آستانه چهلمین سالگرد بهار آزادی بی نظیر و مثال زدنی توصیف کرد.

وی با اشاره به تلاش ها، توطئه‌ها و خباثت‌های استکبار جهانی و نظام سلطه، حفظ انسجام، همدلی، وحدت و یکپارچگی امت اسلام را رمز دوام و بقای جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم با بصیرت ایران اسلامی ان شاء اله با حضور باصلابت خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سال جاری حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد و اقتدار و عظمت این مرزوبوم را برای جهانیان به نمایش خواهند گذاشت.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به وضعیت جمعیت کیفری زندان‌های خراسان شمالی، بکارگیری سیاست‌ها و برنامه‌های حبس زدایی در استان را اولویت مهم دستگاه قضایی و ضرورتی اجتناب ناپذیر توصیف کرد.

وی سپس با تبیین مقررات مندرج در ماده ۷۹ قانون آیین دادرسی کیفری و آیین نامه اجرایی مربوطه به ویژه درخصوص استفاده از ظرفیت‌ها و خدمات عام المنفعه مجرمین واجد شرایط، بر استفاده حداکثری از تأسیسات قانونی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از اعمال مجازات حبس بر روی اشخاص و خانواده هایشان تأکید کرد.

وی به کلیه مدیران قضایی تأکید کرد تا با اعمال مدیریت دقیق و ایجاد مشوق‌ و تمهیدات و زمینه‌های لازم برای استفاده قضات از مجازات‌های جایگزین حبس را تسهیل و فراهم کنند.

اعمال نظارت دادستان‌ها بروضعیت ارز و کالای قاچاق در استان خراسان شمالی، ایجاد مشوق‌های انگیزشی از سوی رؤسای حوزه‌های قضایی برای تسهیل اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، بازدید میدانی و نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی توسط معاونت آمار و انفورماتیک، نظارت رؤسای دادگستری‌ها و دادگاه‌های بخش و دادستان‌ها بر تعیین اوقات نظارت با دستور قضایی از جمله مصوبات این نشست بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها