رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت مهم از بین بردن استبداد آمریکایی و حاکم کردن دموکراسی توسط ملت ایران باعث شد تا دیکتاتورهای منطقه به لرزه افتادند و به همین جهت از ابتدای انقلاب تا امروز علیه ملت ایران متحد شدند.
کد خبر: ۱۱۹۰۲۶۲
حرکت ملت ایران علیه استبداد آمریکایی و ایجاد دموکراسی دیکتاتورهای منطقه را به لرزه انداخت

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 16 بهمن 97) با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و همچنین تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب عظیم اسلامی در حرکت 40 ساله خود با حوادث مختلف و تحولات گوناگون مواجه شد که حاوی درس‌های آموزنده برای حرکت آینده خویش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت سترگ ایران در 22 بهمن 57 کار بزرگ و تاریخی مبارزه با رژیم دیکتاتوری وابسته را به نتیجه رساند و با راهنمایی‌های پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) نظام مردمسالاری دینی را جایگزین آن کرد. این حرکت مهم از بین بردن استبداد آمریکایی و حاکگم کردن دموکراسی پیام مهمی برای دیکتاتورهای منطقه داشت که به لرزه افتادند و به همین جهت از ابتدای انقلاب علیه ملت ایران تا امروز متحد شدند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از سوی دیگر ملت‌های منطقه را بیدارتر کرد که نتایج آن را در تحولات سال‌های اخیر منطقه می‌توان دید. از سوی دیگر مسیر دموکراسی خواهی در داخل عمیق‌تر شد و این یک رشد عقلانی سیاسی است که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شد. البته باید زمینه‌های آن را همه دستگاه‌های حاکمیتی بر اساس آخرین دستاوردهای بشری و مبتنی بر تعالیم اسلامی هر روز فراهم‌تر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها