رئیس اتحادیه مرغ و پرنده خبر داد:

کاهش دو مرحله‌ای قیمت مرغ

مهدی یوسف‎خانی رئیس اتحادیه مرغ و پرنده از کاهش آتی قیمت گوشت مرغ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۰۰۹۵
کاهش دو مرحله‌ای قیمت مرغ

به گزارش جام جم آنلاین ،‌ در آخرین ماه های سال 97 ، رئیس اتحادیه مرغ و پرنده می گوید با توجه به ورود محصولات جدید و همچنین مدیریت بازار قیمت گوشت مرغ کاهش خواهد یافت.

مهدی یوسف‎خانی با بیان این مطلب به جام جم آنلاین گفت: قیمتی که برای گوشت مرغ در نظر گرفته شده قیمت بالایی نیست، چون طی چند ماه گذشته با افزایش قیمت جوجه یک روزه و سایر نهاده‌ها مواجه بودیم بنابراین اکنون گوشت مرغ قیمت بالایی ندارد و قیمت‌ها منطقی است و از اواخر این ماه نیز با کاهش قیمت روبرو می شویم.

یوسف‎خانی درباره نظارت‌های بیشتر در بازار برای کنترل قیمت‌ها افزود: با توجه به برخی سودجویی‌ها در بازار مسئولان نظارت‌ها را بیشتر کرده‌اند و بر این اساس نوسان‌ها علاوه براینکه بسیار محدود شده بلکه پیش‌بینی می‌کنیم اواخر این ماه و اوایل سال آینده نیز با کاهش قیمت مرغ روبرو خواهیم شد.

رئیس اتحادیه مرغ و پرنده تاکید کرد: مدیریت تولید و درکنار ورود گوشت مرغ بیشتر به بازار باعث خواهد شد که سیر منطقی شدن و ثبات قیمت گوشت مرغ در بازار ادامه دار باشد.

وی یادآور شد: تولید مرغ به گونه‌ای است که واقعا نیازی به واردات نیست. اگر در برخی موارد شاهد کمبود در بازار هستیم سیستم عرضه دچار نقص شده که اکنون نظارت وسیعی در هر دو بخش تولید و عرضه مرغ وجود دارد که همین روند می‌تواند زمینه ثبات و کنترل بازار را به ارمغان آورد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نظارت هایی که وجود داشته برای جلوگیری از افزایش قیمت کاملا بازدارنده بوده و اجازه نداده که قیمت ها بی‌رویه افزایش پیدا کند؛ به این دلیل که برخی افراد سودجو وقتی تعادل بازار برهم می‌خورد تلاش می‌کنند از موقعیت سوء استفاده کرده و مشکلاتی را برای خریداران ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تامین نیاز مردم برخی از تخلفات به سرعت رسیدگی شده و اجازه هیچ گونه مانع تراشی به واسطه‌ها داده نشده است. اما با این حال برای بهبود شرایط کنونی نظارت های بیشتری را انجام خواهیم داد.

یوسفخانی در پاسخ به این سوال که آیا عدم استقبال توزیع کنندگان مرغ از عرضه مرغ سبک نوعی سوء استفاده محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: سوء استفاده‌ای در این رابطه وجود ندارد و طبیعی است که هر کاسبی به دنبال افزایش سود خود خواهد بود. از طرف دیگر فروش مرغ سبک هیچ تاثیری در میزان فروش و سود توزیع کنندگان مرغ نخواهد داشت؛ چرا که خانواده ای که در هفته ۴ کیلو مرغ مصرف می کند با خرید مرغی که وزن کمتری دارد باز هم همان ۴ کیلو را مصرف می کنند و تنها بر تعداد و حجم مرغ‌های خریداری شده افزوده یا کاسته می‌شود بنابراین تغییری در میزان سود توزیع کنندگان مرغ ایجاد نخواهد شد.

یوسف‎خانی در پایان به کلیه خریداران گوشت مرغ گفت: به هموطنان عزیز اعلام می‌کنم هیچ جای نگرانی برای تامین نیازشان وجود ندارد و از این ماه با کاهش قیمت مرغ نیز روبرو خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها