مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران تعداد فوتی‌های موتور سواران در حوادث رانندگی را ۷۷ نفر اعلام کرد و گفت: در ۹ ماهه سالجاری تعداد ۴۴۵ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد ۷۷ نفر موتور سوار هستند.
کد خبر: ۱۱۸۹۹۴۲
مرگ ۷۷ موتور سوار در ۹ ماهه سالجاری

به گزارش جام جم آنلاین از میزان ، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به آمار کشته شدن موتور سوار‌ان در حوادث رانندگی گفت: در ۹ ماهه سالجاری تعداد ۴۴۵ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد ۷۷ نفر موتور سوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار شهرستان‌های ساری با ۱۸، بهشهر، بابل و جویبار هر کدام با ۸ نفر بیشترین و شهرستان‌های نور، تنکابن، نوشهر و بابلسر هر کدام با ۲ نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در ادامه افزود: بیشترین فوتی‌ها در ماه‌های خرداد و مرداد با ۱۳، تیر با ۱۲ مورد بیشترین و کمترین آن با ۴ نفر در آذر ماه ثبت شده است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران، بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۲۲ (۲۹ درصد) فوتی است و کمترین گروه سنی شامل ۵۰ تا ۴۱ سال با ۶ (۸ درصد) فوتی می باشد.

وی با اشاره به فوت ۵۰ نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ما بقی محور درون شهری افزود: از ۷۷ نفر فوتی‌های موتور سوار در نه ماه ۷۶ نفر مرد و ما یک زن هستند.

عباسی همچنین گفت: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در نه ماهه سالجاری بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها