رئیس کل گمرک ایران گفت: خوشبختانه تجارت ایران به روال گذشته ادامه دارد و در زمینه کالا‌های اساسی هیچ گونه کمبودی نداریم.
کد خبر: ۱۱۸۹۸۴۳
آمریکا نتوانست تجارت ایران را متوقف کند

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا وسیما، مهدی میراشرفی در نشست خبری با بیان اینکه امریکا در پی متوقف کردن تجارت ایران بود، افزود: امریکا این بار بدون همراهی دنیا، تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه‌ای را علیه ایران اجرا کرد و این مساله می‌طلبد ما نیز شرایط را متناسب با این وضعیت تغییر دهیم.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تجارت خارجی نقش بسزایی در ایجاد دولت رفاه دارد، افزود: ما چنانچه در بحث تامین نیاز‌های جامعه که قسمت عمده این نیاز‌ها وابسته به صادرات و واردات کشور است، تسهیل ایجاد کنیم، درواقع به ایجاد رفاه در جامعه کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه امسال ۳۶.۳ میلیارد دلار صادرات و ۳۵.۶ میلیارد دلار واردات داشته ایم که شاهد یک میلیارد دلار تراز مثبت تجاری هستیم؛ این در حالی است که امریکا در صدد متوقف کردن صادرات و ایجاد مضیقه در مسیر واردات بود.با این حال نه تنها تجارت ایران متوقف نشد بلکه به صورت ماهانه یک میلیارد دلار واردات کالا‌های اساسی نیز داشتیم که این عدد تقریبا برابر با سال گذشته است.

میراشرفی گفت: هیچ گونه کمبودی در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی، نهاده‌های دامی و سایر کالا‌های اساسی نداریم و اگر در برخی موارد کمبودی وجود دارد به دلیل دامن زدن به شایعات است.

رئیس کل گمرک ایران علت کاهش واردات را نیز ناشی از ایجاد سهمیه‌های ارزی و ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ قلم کالا عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها