استاندار سمنان گفت: در ایام دهه فجر 636 پروژه را با بودجه 417 میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد و 95 پروژه را با 191 میلیارد تومان کلنگ زنی می کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۹۶۹۵
افتتاح 600 پروژه در استان سمنان به مناسبت ایام دهه فجر

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو گفتگو، آشناگر در برنامه منشور تلاش که بمناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی روانه آنتن شد، با اشاره به ظرفیت های استان سمنان اظهار کرد: استان سمنان با وسعت 98 هزار کیلومتر مربع، هفتمین استان پهناور کشور با جمعیت 750 هزار نفر محسوب می شود.

استاندار سمنان افزود: استان سمنان دارای ظرفیت های فوق العاده مانند 243 معدن و 600 کارخانه فعال، کشاورزی حاصلخیز و اقلیم متنوع و گردشگری است. نزدیکی این استان به پایتخت و همجواری با هشت استان دیگر کشور از جمله مزایای سمنان در راستای توسعه استانی به شمار می رود.

این مقام مسئول در رابطه با طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بیان داشت: یکی از محدودیت های جدی ما در توسعه استان، مسئله کم آبی است. استان سمنان با وجود همه مزایایی که دارد اما در صورت حل نشدن مشکل کم آبی قطعاً به توسعه نخواهد رسید.

استاندار سمنان با تاکید بر لزوم استفاده از آبهای غیرمتعارف برای تأمین آب استان مطرح کرد: یکی از منابع غیرمتعارف برای تامین آب، استفاده از آب محل استان های همجوار برای مصرف شرب است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است انتقال آب دریای خزر به سمنان برای صنایع و معادن و دهکده تفریحی استان صورت بگیرد، گفت: چنین مطلبی صحت ندارد، هماهنطور که در این طرح پیشنهاد شده هدف از انتقال آب خزر به استان، تامین آب شرب فلات مرکزی ایران است و به هیچ وجه موضوع دهکده تفریحی و معادن مطرح نیست. محیط زیست هم موافقت خود را برای برداشت و شیرین سازی در جهت مصرف شرب اعلام کرده و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

آشناگر در رابطه با مهم ترین دستاوردهای اقتصادی استان سمنان طی چهل سال اخیر گفت: در حال حاضر ارزش افزوده کشاورزی ما مبلغی در حدود 4 هزار و 750 میلیون تومان است و 24 شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه تجاری داریم که قبل از انقلاب چنین زیرساخت هایی را نداشتیم.

استاندار سمنان دیگر رویکردهای اقتصادی استان را یادآور شد و افزود: هم اکنون نرخ بیکاری استان سمنان کمتر از 7 درصد است که این به خاطر ایجاد زیرساخت های مناسب، فعال کردن معادن و صنعت و بهره وری بیشتر از کشاورزی است.

آشناگر عنوان کرد: ما در ایام دهه فجر 636 پروژه را با بودجه 417 میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد و 95 پروژه را با 191 میلیارد تومان کلنگ زنی می کنیم.

این مقام مسئول در رابطه با اقدامات انجام شده برای رونق گردشگری در استان سمنان اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی در توسعه استان سمنان بحث گردشگری است و از جمله اقدامات در این بخش، می توان به پرداخت تسهیلات به متقاضیان جذب توریست در استان اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها