مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: دادگستری کل استان حکم نهایی ضاربان و مهاجمان مسلح به کارکنان و ضابطین قضایی این اداره کل در شهرستان بانه را صادر و مجرمان به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۲۰
صدور حکم ضاربان مسلح کارکنان میراث فرهنگی بانه

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کردستان، سید محسن علوی روز شنبه اظهار داشت: دادگستری کل استان کردستان پس از بررسی های لازم رای قطعی پرونده ضاربان و مهاجمان مسلح به کارکنان و ضابطین قضایی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه را صادر کرده است که در آن سه متهم پرونده هرکدام به پنج سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شده اند.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در راستای صیانت و حفاظت از آثار و ابنیه های تاریخی از تمامی امکانات موجود استفاده می کند و با جدیت برابر قوانین و مقررات با مجرمان و غارت کنندگان آثار تاریخی برخورد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

علوی اضافه کرد: تعامل و همکاری دادگستری و نیروهای انتظامی با کارکنان میراث فرهنگی و برخورد قاطع و به موقع آنان با متخلفان قابل تقدیر است چراکه مراجع قضایی با صدور و اجرای احکام بازدارنده می توانند نقش موثر و بسزایی در صیانت و حفظ آثار تاریخی و فرهنگی استان داشته باشند.

2 کارشناس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کردستان و یک نفر از اعضای انجمن میراث فرهنگی بانه دی 95 در درگیری با تخریب کنندگان و غارتگران آثار تاریخی روستای «شه رگه» بانه زخمی شدند.

این کارشناسان پس از ضبط ابزار آلات غارتگران آثار فرهنگی و تاریخی، در حین بازگشت با کمین غارتگران مواجه شدند.

در این درگیری غارتگران پس از زخمی کردن کارشناسان میراث فرهنگی اقدام به واژگونی خودرو آنان کرده و در این درگیری 2 انگشت دست عضو انجمن میراث فرهنگی بانه نیز قطع شد.

تپه باستانی روستای شه رگه از جمله تپه های تاریخی و باستانی شهرستان بانه است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت سیده است.

در شهرستان بانه در مجموع بیش از 30 اثر تاریخی، مذهبی و فرهنگی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها