پالایشگاه ژاپنی کازمو اویل بارگیری اولین محموله نفت خام ایران را آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۸۸۲۸۰
بارگیری ۸۵۰ هزار بشکه نفت خام ایران برای ارسال به ژاپن

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم ، کازمو اویل بارگیری اولین محموله نفت خام ایران را آغاز کرده است. این جدیدترین پالایشگاه ژاپن است که پس از دو ماه از دریافت معافیت از آمریکا واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد.

نفتکش VLCC Jin_Ei بارگیری 850 هزار بشکه نفت خام ایران را آغاز کرد. 200 هزار بشکه نفت سبک و 650 هزار بشکه نفت سنگین ایران حدود ساعت 3:48 بامداد به‌وقت محلی از جزیره خارک ایران بارگیری شد.
نفتکش VLCV اواخر ماه فوریه پس از بارگیری نفت خام در مینا الاحمدی کویت و داس آیلند ابوظبی به ژاپن می‌رسد. این نفتکش حدود ساعت 2 بامداد روز سه‌شنبه جزیره خارک را به‌مقصد دو کشور بعدی ترک خواهد کرد.

سخنگوی شرکت انرژی کازمو نظری در این مورد نداده است.

نرم‌افزار جریان تجارت پلتس نشان می‌دهد که VLCC روز یکشنبه وارد جزیره خارک شده است.

شرکت کازمو اویل پس از دو پالایشگاه ژاپنی دیگر فوجی و شواشل، خریداران اصلی ژاپنی نفت خام ایران، بارگیری نفت خام را آغاز کرده است. این دو پالایشگاه اخیراً دو نفتکش کامل VLCC را با نفت ایران پر کردند.

بانک‌های اصلی ژاپن پس از دریافت مجوز نهایی راه را برای آغاز واردات نفت ایران توسط پالایشگاه‌های ژاپن در اوایل ماه جاری هموار کردند.

همچنین، پالایشگاه‌های ژاپنی و شرکت‌های کشتیرانی به‌تازگی نگرانی‌های خود را در مورد بیمه کشتی‌ها برای واردات از ایران برطرف کردند و منتظر بانک و مجوز رسمی پیش از آغاز خرید نفت بودند.

ژاپن از ماه نوامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده بود. این کشور آخرین بار در جولای 2012 طی آخرین تحریم‌های بین المللی علیه تهران، واردات نفت از ایران را صفر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها