مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: سقوط بوئینگ ۷۰۷ هیچ ارتباط موضوعی با فعالیت‌های این فرودگاه نداشته و بررسی‌های دقیق‌تر با استفاده از جعبه سیاه انجام‌ می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۰۹
سقوط بوئینگ ۷۰۷ ارتباطی با فعالیت‌های فرودگاه پیام ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، نادر ثناگو بعدازظهر شنبه در جریان بازدید رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و برخی مقامات سازمان هواپیمایی کشور از فرودگاه بین‌المللی پیام، اظهار کرد: فرودگاه پیام باسابقه بیش از ۲۵ سال جزو یکی از بهترین فرودگاه‌های کشور ازلحاظ زیرساختی و تجهیزات است. این فرودگاه ازلحاظ تحمل افزایش ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) و مهرآباد، قابلیت استفاده در مواقع بحران و همچنین به‌عنوان پتانسیل پدافند غیرعامل مجموعه فرودگاه‌های تهران دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد: در حوزه فعالیت‌های چند سال گذشته فعالیت‌های این فرودگاه به‌روز شده و با ساخت سالن مسافری استفاده از ظرفیت مسافری هم از شهریورماه جاری آغاز شد.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام به ظرفیت جابجایی مسافر این فرودگاه نیز اشاره کرد و گفت: طبق طرح جامع منطقه اقتصادی پیام در سال اول فرودگاه با ظرفیت سه و نیم میلیون نفری پیش‌بینی‌شده است که در فاز اول ظرفیت ۶۰۰ هزارنفری را در نظر گرفته‌ایم که با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی راه‌اندازی خواهد شد.

ثناگو با اشاره به اینکه فرودگاه پیام ازلحاظ تعداد نشست‌وبرخاست و تعدد فرودگاهی معادل فرودگاه مهرآباد است و حدود۲۲۰ پرواز داریم، گفت: مدل پروازها آموزشی است و بزرگ‌ترین فرودگاه آموزشی در کشور است.

وی گفت: درزمینهٔ باری نیز مقصد اصلی اکثر پروازهای باری که در تأمین مایحتاج عمومی بازار است، فرودگاه بین‌المللی پیام است. توافق‌نامه‌هایی برای توسعه روند کارگو انجام‌شده و استقبال زیادی از سوی سرمایه‌گذاران برای بخش کارگو وجود دارد.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام تأکید کرد: در حوزه مسافری نیز پیشنهادهایی از سوی سرمایه‌گذاران وجود دارد که با ایجاد زیرساخت‌های جدید این فعالیت توسعه می‌یابد.

ثناگو ادامه داد: سانحه‌های هوانوردی جزئی از این صنعت است و سانحه اخیر هیچ ارتباط موضوعی با فعالیت‌های پیام نداشته و بررسی‌های دقیق‌تر با استفاده از جعبه سیاه انجام‌ می‌شود.

وی اضافه کرد: حتی ارتباط رادیویی هم از سوی هواپیما با برج مراقبت فرودگاه پیام ایجاد نشده است. پروازهای فرودگاه پیام اکنون به روال سابق ادامه دارد و پرواز کیش نیز در روز بعد از سانحه برای احترام به شهدای سانحه کنسل شد.

مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی پیام در بخش دیگری گفت: در مورد بوی نامطبوع مرکز دفن زباله کرج که حوالی این فرودگاه است با شورای شهر و شهرداری همکاری‌های لازم در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها