مدیر کل هواشناسی کردستان از ورود موج بارشی جدید در روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده در استان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۸۷۳۳۱
بارش برف وباران از هفته آینده در کردستان

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، رحیم صدیقی گفت: تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پایش یابی وضع هوا از روز یکشنبه هفتم تا سه شنبه نهم بهمن آسمان کردستان تحت تاثیر سامانه ناپایدار و فعال بارشی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در نتیجه استقرار این سامانه پوشش ابر، وزش باد شدید، بارش فراگیر باران و در ارتفاعات برف و باران و تشکیل مه بر آسمان استان حاکم می‌شود.

صدیقی با اشاره به اینکه احتمال می‌رود بیشترین فعالیت این سامانه از اواخر وقت یکشنبه و روز دوشنبه باشد، افزود: بارش‌ها در نواحی شمال غربی و غربی در شهرستان‌های بانه، مریوان، سقز، سروآباد و منطقه سرشیو و اورامان و بخش‌هایی از جنوب استان از جمله سنندج، کامیاران و تا حدودی دهگلان پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: بارش در گردنه ها، ارتفاعات بویژه در اوایل روز سه شنبه به شکل برف است و دید افقی به علت بارش و مه بشدت کاهش می‌یابد و جاده‌ها و مسیر‌های مواصلاتی لغزنده و تردد با اختلال همراه خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی کردستان تاکید کرد: همراه با فعالیت این موج بارشی وزش باد قابل ملاحظه و شدید برای مناطق مختلف استان پیش بینی می‌شود که احتمال رعد و برق و تگرگ نیز دور از انتظار نیست.

صدیقی گفت: هنگام عبور موج احتمال ریزش کوه و نیز سقوط بهمن در نقاط مستعد وجود دارد ضمن اینکه به علت حجم زیاد بارش ها، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی، سیلابی شدن مسیل‌ها بخصوص در روز دوشنبه پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: توصیه می‌شود مردم از سفر‌های غیر ضروری در هنگام فعالیت این موج باررشی خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها