معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان چگونگی رویداد مرگ بانوی باردار در بیمارستان آریا رشت را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۳۲
مرگ بانوی باردار در بیمارستان آریای رشت

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، دکتر اسماعیل نورصالحی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دنبال انتشار خبر فوت یک بانوی باردار گیلانی در بیمارستان خصوصی آریای رشت گفت: زنی ۳۵ ساله‌ای دهم آبان ماه با (تست حاملگی مثبت) به مطب یکی از پزشکان متخصص زنان و زایمان در شهرستان انزلی مراجعه می‌کند که پس از سونوگرافی سه ساک حاملگی فاقد جنین برای او تشخیص داده می‌شود.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های درمانی و برای حفظ سلامتی مادر، ساک‌های حاملگی پوچ و فاقد جنین باید دفع می‌شد، اما به رغم همه تلاش‌های به عمل آمده و تجویز دارو از سوی پزشک معالج، فرآیند دفع کامل بقایای حاملگی اتفاق نمی‌افتد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: پزشک معالج با توجه به خونریزی و عدم دفع کامل بقایای ساک‌های حاملگی، روش درمانی هیستروسکوپی و کورتاژ را مدنظر قرار می‌دهد که در این خصوص بیمار برای گرفتن اقدامات درمانی، در تاریخ ۲۷ دی ماه به صورت الکتیو به بیمارستان آریای رشت مراجعه و کاندید هیستروسکوپی و کورتاژ می‌شود.

نورصالحی افزود: بیمار در دقایق اولیه عمل، دچار افت شدید ضربان قلب و فشار خون می‌شود که بلافاصله با تلاش تیم درمانی عملیات احیاءانجام می‌شود و سپس مادر برای انجام مراقبت‌های ویژه به icu منتقل می‌شود.

وی ضمن اظهار تاسف از مرگ مادر باردار گفت: به رغم تمامی اقدامات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، متاسفانه در ساعات اولیه بامداد ۲۸ دی ماه بیمار دچار ایست قلبی می‌شود که پس از ۴۵ دقیقه احیاء مجدد عملیات ناموفق و فوت مادر اعلام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه طبق نظام مراقبت مرگ مادران باردار، مراتب برای تشخیص علت اصلی فوت، به پزشکی قانونی ارسال شده است، تصریح کرد: برای تشخیص علت تامه مرگ، باید منتظر جواب پزشکی قانونی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها