شب عید که تقریبا از حوالی بهمن ماه آغاز می شود، بازار خرید و فروش انوع محصولات همچون پوشاک، مواد غذایی، خودرو، لوازم منزل و ... رونق خاصی می گیرد.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۷۹
خرید و فروش خودرو شب عید ... بایدها و نبایدها

در این بازار هر فردی هدفی را دنبال می کند، خریداران به دنبال خریداری کالای مرغوب با قیمت مناسب بوده و فروشندگان به دنبال تهیه اجناس مشتری پسند بوده که بتوانند از این بازار بیشترین سود ممکن را ببرند. در این بین، بازار خودرو هم بی نصیب نمانده و خرید و فروش خودرو چه به صورت سنتی و چه به صورت خرید و فروش آنلاین خودرو رونق زیادی می گیرد.

نکته‌ی مهم اینجاست که حساسیت خرید و فروش خودرو به دلیل قیمت بالای آن خیلی بیشتر بوده و اگر در انتخاب خودرو مناسب دقت نکنید نه تنها ضرر کردید و باید کلی هزینه تعمیر دهید بلکه کل تفریحات عید هم به هدر رفته و باید ایام عید را دائما در تعمیرگاه های مختلف دنبال تعمیر کردن خودرو باشید.

پس اگر شما هم در زمره‌ی افرادی هستید که قصد دارید شب عید نسبت به خرید و فروش خودرو اقدام کنید به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید به دلیل اینکه کلی نکات کاربردی برای شما به همراه دارد.

سوال اساسی: خرید و فروش خودرو کارکرده یا ثبت نام در طرح های پیش فروش خودرو صفر؟

اولین سوال اساسی و خیلی مهم این است که شب عید خرید و فروش خودرو کارکرده مناسب تر است یا ثبت نام در طرح های پیش فروش خودرو صفر؟

شرکت های خودروسازی معمولا به مناسبت شب عید طرح های تحویل 30 روزه خودرو دارند. به عنوان مثال اگر شما 1 بهمن خودرو ثبت نام کنید 30 بهمن خودرو به شما تحویل داده می شود. هفته گذشته شرکت سایپا طرح تحویل 30 روزه خودرو را با افزایش قیمت قابل ملاحضه ای ارائه داد، اما هنوز خبری از طرح تحویل 30 روزه شرکت ایران خودرو نیست.

اگر نگاهی به بیمه نامه خودرو ها بیندازیم می بینیم که تاریخ آنها اغلب برای ماه های 6، 7 و 12 هست که نشان دهنده استقبال مردم از خرید خودرو های شب عیدی است. این روند تا سال گذشته وجود داشته اما اینکه امسال هم طبق روند گذشته پیش برود مشخص نیست.

سوال اساسی این است که آیا در طرح های پیش فروش خودرو تحویل 30 روزه ثبت نام کنیم یا نه؟

مشکلاتی که از ابتای سال گریبانگیر صنعت خودروسازی کشور شد و عقب افتادگی بسیار زیاد تحویل خودروها، باعث شده تا احتمال تحویل دادن خودرو های ثبت نامی جدید به موقع و طبق زمان بندی اعلام شده در هاله ای از ابهام باشد بنابراین تصمیم گیری در این خصوص را برعهده شما می گذاریم که ریسک زمان تحویل خودرو را به جان بخرید یا به سراغ خودروهای دست دوم موجود در بازار بروید.

اگر ابتدا قصد خرید خودرو صفر کیلومتر را داشته اید و بنا به هر دلیلی نظرتان تغییر کرده و اکنون قصد خرید خودروی دست دوم را دارید بهتر است به دنبال خودروهایی با کارکرد 5000 تا 10000 کیلومتر باشید که علاوه بر دارا بودن گارانتی، افت قیمت احتمالی را پشت سرگذاشته اند و بنابراین با قیمت مناسب تر می توانید آنها را خریداری کنید. این نوع خودروها هم در نمایشگاه های سنتی خودرو موجود هستند و هم در سایت های فروش آنلاین خودرو مثل باما، دیوار، شیپور و همراه مکانیک که بعضی از این سایت ها مثل همراه مکانیک خودروها را ابتدا کارشناسی می کند و بعد در نمایشگاه فروش آنلاین خودرو قرار می دهد.

چه زمانی خودرو نخریم؟

پیشنهاد می کنیم که خرید و فروش خودرو را به بعد از 10 اسفند موکول نکنید چون به قول معروف به این زمان دقیقه 90 خرید و فروش خودرو گفته می شود. دلایل مهم برای نخریدن خودرو بعد از 10 اسفندماه را در ادامه توضیح می دهیم:

اول اینکه به دلیل حجم بالای معاملات از یک طرف و تعطیلی زودتر از موعد ( به قول معروف لق و تق شدن) مراکز اداری مثل تعویض پلاک و ... ممکن است خیلی معطل شوید و یا نتوانید همه کارها را درست انجام دهید و بعد از نظر قانونی و یا فنی با مشکل مواجه شوید.

دوم اینکه بسیاری از فروشنده ها از گرم شدن بازار شب عید استفاده می کنند و خورو عیب دار خود را با یک تعمیر سطحی به بازار عرضه می کنند. خریدارها هم برای اینکه ایام عید را بدون خودرو سپری نکنند خیلی سریع و بدون بررسی های کارشناسانه اقدام به خرید خودرو می کنند و بعدها به مشکل برخورد می کنند.

پس توصیه ما این است که خرید و فروش خودرو را به دقیقه 90 موکول نکنید و یا اگر بنابه شرایط مجبور به خرید خودرو شدید حتما از کارشناسی خودرو استفاده کنید تا ماشین از نظر فنی سالم بوده و قیمت مناسبی هم داشته باشد. برای دریافت خدمات کارشناسی هم می توانید به صورت سنتی به تعمیرکارهای امین و کاربلد مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین از مجموعه هایی مثل همراه مکانیک یا اتکس استفاده کنید و از خدمات کارشناسی خودرو و تعیین قیمت آنها بهره ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها