رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی مازندران با استناد به آمار افزایش سرقت از اماکن دولتی، از مدیران دستگاهها و نهادهای استان خواست تا برای جلوگیری از سرقت ضمن رعایت نکات ایمنی، هشدارهای انتظامی را جدی بگیرند.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۹۴
چشم سارقان به اموال دولتی

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم گفت: با توجه به افزایش نگران کننده سرقت بویژه اموال دولتی در 9 ماهه سال جاری در مازندران، مدیران و مسئولان باید نسبت به عملیاتی شدن راهکارهای پیشگیری اقدام عملی انجام دهند.

بر پایه آمار رسمی دادگستری مازندران، در 9 ماهه امسال 35هزار و 155 فقره پرونده سرقت مستوجب تعزیر در استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش 35 درصد افزایش دارد.

این آمار همچنین نشان می دهد که 42 درصد از سرقت های سال جاری مربوط به اماکن دستگاههای دولتی بودده است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی مازندران گفت: امروز نیروی انتظامی تاوان بی توجهی مدیران دستگاههای دولتی را می دهد و توقع داریم مسئولان دستگاههای دولتی مراقبت بیشتری از اموال عمومی داشته باشند.

وی افزود: نصب دوربین مداربسته و اتصال به پاسگاه و کلانتری های منطقه ، تقویت حفاظت فیزیکی در مبادی ورودی و خروجی ساختمان های دولتی ، استفاده از قفل های کتابی ،ایجاد روشنایی در محوطه های ادارات و جذب سرایدار و یا نگهبان محله از راههای ویژه پیشگیری از سرقت است.

سرهنگ گنجیان از پایگاههای بسیج مستقر در دستگاههای دولتی به عنوان حامی و کمک کننده در حراسات از اموال دولتی نام برد و افزود: نباید نسبت به حراست و حفاظت از اموال دولتی کم توجهی شود.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاههای دولتی در جذب سرایدار و نگهبان از ظرفیت شرکت های حفاظتی و مراقبتی تحت نظارت نیروی انتظامی استفاده کنند.

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی مازندران اظهار داشت: بسیاری از ادارات در زمان ساعات کاری شلوغ هستند و مراقبت ها از تردد ها در این ساعات هم باید بیشتر شود و همچنین نگهبانان هنگام تعطیل شدن اداره نیز باید نسبت به خروج همه افراد از ساختمان اطمینان حاصل کنند.

وی گفت: این آمادگی در همه پاسگاهها و کلانتری ها و دیگر مراکز نیروی انتظامی مازندران وجود دارد تا دوربین های مداربسته شهرها و روستاها به سامانه اعلام خطر و شناسایی محل متصل شوند.

سرهنگ گنجیان مقدم افزود: از آنجایی که نیروی انتظامی مطالعات دقیقی از نقطه به نقطه سرزمینی استان مازندران به لحاظ چگونگی امنیتی و انتظامی دارد، گرفتن استعلام از نیروی انتظامی در ساخت ساختمان های اداری دولتی هم می تواند کمک کار باشد.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی مازندران همچنین افزایش سرقت از اموال ساختمان های نیمه کاره و رها شده در استان خبر داد و گفت که در این خصوص نیز نیاز باید راهکارهای پیشگیری عملیاتی شود.

بر اساس آمار رسمی 3.1 درصد سرقت کشور در استان مازندران رخ می دهد یعنی به ازای هر 160 نفر یک فقره سرقت در مازندران رخ می دهد که این آمار در کشور به ازای هر 115نفر یک نفر است.

بنابراین گزارش مازندران در بین استان های کشور رتبه هشتم در وقوع سرقت را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها