مجری طرح میادین عرضه دام زنده در سطح کلان شهرهای کشور اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با مجمع کلاشهرهای کشور قرار است همزمان با دهه فجر کلنگ ساخت میداین عرضه دام زنده در ۱۶ کلانشهر کشور زده شود.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۲۶
بهره‌برداری از میادین عرضه دام زنده در 16 کلانشهر همزمان با دهه فجر

به گزارش خبرنگار جام‌جم آنلاین، شهریار جان فدا، مجری طرح میادین عرضه دام زنده در سطح کلان شهرهای کشور در نشست خبری بهره‌برداری از این میادین با تاکید بر اینکه راه‌اندازی میادین عرضه دام زنده موجب ساماندهی خرده فروشی‌های دام‌ها در سطح‌شهر و جمع آوری عرضه کنندگان دام زنده در یک مکان می‌شود خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این میادین دام به شکل بهداشتی و نظارت شده و همچنین قیمت رقابتی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

جان فدا با اشاره به اینکه اولین میدان عرضه دام زنده به شکل آزمایشی از حدود یک سال در اسلامشهر آغاز به کار کرده است خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده با مجمع کلاشهرهای کشور قرار است همزمان با دهه فجر کلنگ ساخت میداین عرضه دام زنده در ۱۶ کلانشهر کشور زده شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت بهداشتی بر عرضه دام زنده در کنار خیابان‌ها یا اماکن غیرمجاز امکان‌پذیر نیست خاطرنشان کرد: با این طرح عرضه دام زنده ساماندهی خواهد شود.

مجری طرح میادین عرضه دام زنده در سطح کلان شهرهای کشور همچنین خاطرنشان کرد: تمام مجوزهای لازم برای آغاز به کار این مراکز از سازمان دامپزشکی کشور اخذ شده و در این میادین دامپزشک مستقر حاضر است که به محض ورود دام به میدان سلامت آن را بررسی می‌کند و از جهت سلامت دام در این میداین اطمینان کامل وجود دارد.

وی با تاکید براینکه قیمت گوشت در این میادین ۲۰ % ارزانتر از قصابی‌ها سطح شهر است خاطرنشان کرد: تلاش داریم با راه اندازی این طرح دست واسطه‌ها را از عرضه دام حذف کنیم.

این فعال صنفی در بخش دیگری از این نشست بیان کرد: براساس تدایبر اندیشیده شده با جمع‌آوری و دپو فضولات دامی این فضولات به پیمانکاران شهرداری فروخته می‌شود که از این نظر برای حفظ محیط‌زیست هم موثر است.

وی با اشاره به اینکه در 14 غرفه‌ راه‌اندازی شده در میدان عرضه دام زنده در اسلامشهر حدود 100 نفر به شکل مستقیم مشغول به کار هستند ابراز امیداری کرد که با اجرای این طرح در کلانشهرها بالغ بر ۲۰ هزار نفر بطور مستقیم مشغول بکار شوند.

جان فدا همچین مبلغ سرمایه‌گذاری شده در میدان عرضه دام اسلامشهر را یک میلیارد تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اکنون با گذشت یکسال از راه‌اندزای این مرکز سرمایه‌گذرای انجام شده در حال بازگشت است.

وی با اشاره به اینکه میدان عرضه دام زنده سلامشهر در روزهای عادی از ساعت 8 صبح الی 9 شب و در روزهای تعطیل به شکل 24 ساعته در حال فعالیت است اظهار کرد: در روزهای عادی بالای 50 عدد و در روزهای تعطیل دو برابر این تعداد کشتار در میدان عرضه دام زنده اسلامشهر انجام می‌شود.

مجری طرح میادین عرضه دام زنده در سطح کلان شهرهای کشور با اشاره به اینکه در تمام غرفه‌های عرضه دام کارتخوان وجود دارد و هیچ مبلغ نقدی دریافت نمی‌شود خاطرنشان کرد: بابت ذبح گوسفندان هم یا هزینه‌ کمی گرفته می‌شود و یا پشم گوسفندان به عنوان اجرت محاسبه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی میدان عرضه اسلامشهر بدمت شش‌ماه از غرفه‌داران اجاره‌ای دریافت نمی‌شد خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی میدان عرضه دام زنده در سطح کلان شهرهای کشور این فرصت شش ماهه به غرفه‌دارن در این میادین هم داده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها