عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

فعالیت‌های موشکی ایران به هیچ کشور دیگری ارتباط ندارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران موضوعی کاملا داخلی است»، گفت‌: فعالیت‌ های موشکی ایران به هیچ کشور دیگری ارتباط ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۲۱
فعالیت‌های موشکی ایران به هیچ کشور دیگری ارتباط ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با ایسنا در واکنش به ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره پرتاب ماهواره پیام، اظهار کرد: آزمایش اخیر پرتاب ماهواره دستاورد علمی و پژوهشی کشور است که همه کشورها از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. آنها نیز در آزمایشاتشان با مشکلاتی مواجه شده که بعد از بارها پرتاب به موفقیت و تکنولوژی دست پیدا می‌کنند.

وی افزود: فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران موضوعی کاملا دفاعی و مربوط به امور داخلی کشورمان است که به هیچ کشور و مرجع دیگری ارتباطی ندارد. بنابراین رژیم صهیونیستی و آمریکا حق دخالت در حوزه دفاعی کشور ما را نداشته چون این موضوع ملی و داخلی است و به کسی هم اجازه دخالت در آن را نمی‌دهیم و هر اقدامی که لازم باشد را انجام خواهیم داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایطی نسبت به آزمایش پرتاب ماهواره ایران اعلام موضع کرده‌اند که برخی از کشورها در منطقه خاورمیانه بیش از 300 کلاهک هسته ای داشته و برای جامعه بشریت خطر آفرین نیستند. آنها عضو NPT و هیچ معاهده بین‌المللی هم نمی باشند، اما به راحتی هر اقدامی انجام داده و هیچ واکنشی از سوی کشورهای دیگر نسبت به این موضوع ندارند. از آن سو جمهوری اسلامی ایران با کوچک ترین حرکت با سر و صداها مواجه می‌شود که اینها همه نشان از سیاست یک بام و دو هوا را دارد.

بعد از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر سیمرغ و عدم موفقیت در قرار گرفتن ماهواره پیام در جایگاه خود، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که این اقدام ایران تهدیدی برای اروپا و خاورمیانه است. همچنین نتانیاهو هم در ادعایی عنوان کرد که هدف ایران از این کار پوششی برای توسعه موشک‌های بالستیک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها