سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد تا اواسط هفته آینده در کشور خبر داد و وقوع طوفان گرد و خاک در پنج استان را پیش‌بینی کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۱۲
ماندگاری هوای سرد در ایران تا هفته آینده

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز (۲۶ دی) با ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع در نوار غربی پیش بینی می شود. بر این اساس بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استان‌های لرستان، شمال غرب فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان و ایلام و از بعداز این روز بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه، اصفهان، برخی نقاط استانهای یزد و خراسان جنوبی قابل پیش‌بینی است.

همچنین در استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، ایلام، شمال خوزستان، شمال غرب فارس و جنوب اصفهان خواهد وزید.

پنجشنبه (۲۷ دی) بارش برف و وزش باد شدید در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی،خراسان شمالی و گلستان، اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد، فارس، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان رضوی،کرمان، گیلان و مازندران و بارش باران گاهی همراه با وزش باد شدید در استانهای بوشهر، کرمان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. همچنین وزش باد شدید در شرق و جنوب‌شرق کشور قابل پیش‌بینی است. با تشدید سامانه بارشی نیز گستره بارش‌ها نواحی مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور را فرا خواهد گرفت و دما ۸ تا ۱۰ درجه دما در نیمه شمالی و غرب کشور کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است روز پنجشنبه وزش باد شدید وقوع طوفان گرد و خاک در استان‌های یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان باعث کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

جمعه (۲۸ دی ماه) عمده فعالیت سامانه بارشی محدود به شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر خواهد شد. این سامانه با کاهش قابل ملاحظه دما بین ۸ تا ۱۲ درجه همراه است و در غالب مناطق بارش به‌صورت برف و با وزش باد شدید خواهد بود. بر این اساس در این روز بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استان‌های گلستان، شرق مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، شمال زنجان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در نیمه جنوبی لرستان، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری رخ می‌دهد که در برخی نقاط شرق مازندران و ‌استان‌های گلستان و شمال خراسان شمالی همراه با کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد. از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی رعایت شود. به سبب بارش برف و کولاک و احتمال سقوط بهمن در جاده های کوهستانی البرز و زاگرس، توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در این جاده ها خودداری شود و در صورت نیاز همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی ضروری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها