شبکه «پرس‌تی‌وی» گزارش داد، «مرضیه هاشمی» مجری مسلمان آمریکایی این شبکه که برای دیدار با خانواده خود به این کشور رفته بود، در فرودگاه «سنت‌لوئیز» بازداشت و به زندانی در پایتخت این کشور منتقل شده است.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۰۰
خبرنگار «پرس‌تی‌وی» در آمریکا بازداشت شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شبکه «پرس‌تی‌وی» از بازداشت و بدرفتاری پلیس آمریکا با مجری مسلمان آمریکایی این شبکه در فرودگاه بین‌المللی «سنت لوئیز لمبرت» خبر داده است.

شبکه «پرس‌تی‌وی» گزارش داد، «مرضیه هاشمی» خبرنگار و مجری این شبکه انگلیسی زبان به دلایلی نامعلوم در آمریکا زندانی شده است.

طبق این گزارش، خانم هاشمی در یک بازداشتگاه در واشنگتن دی‌سی، تحت بازداشت قرار گرفته اما تاکنون هیچ اتهام رسمی به او زده نشده است.

پرس‌تی‌وی همچنین خبر داده که این مجریِ زاده‌ آمریکا، به منظور دیدار با برادر بیمارش و دیگر اعضای خانواده خود به آمریکا سفر کرده بود اما روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی «سنت لوئیز لمبرت» بازداشت و سپس به یک بازداشتگاه اف‌بی‌آی منتقل شده است.

گفته می‌شود که خانواده خانم هاشمی در آمریکا به مدت 48 ساعت نتوانسته بودند هیچ ارتباطی با او برقرار کنند.

مجری مسلمان آمریکایی بعد از آنکه سرانجام توانست با خانواده خود ارتباط برقرار کند، به آنها اطلاع داد که در بازداشتگاه رفتار بدی با او داشته‌اند. او همچنین گفته که به‌زور، حجاب از سرش برداشته‌اند و با او مثل یک فرد مجرم رفتار کردند.

بنا بر گزارش پرس‌تی‌وی، مقام‌های بازداشتگاه به او اجازه دسترسی به غذای حلال یا غذاهای گیاهی را نداده‌اند و هاشمی چند روز است که غذایش تنها نان و کلوچه بوده است.

مرضیه هاشمی پس از پخش فیلم مستند جنجالی ماجرای قتل ندا آقاسلطان با نام «تقاطع» از شبکه تلویزیونی انگلیسی‌زبان پرس‌تی‌وی، شهرت بیشتری یافت.

او در این فیلم تأکید کرد که یک «خبرنگار مستقل» است و این امکان را دارد که افراد دخیل و مطلع از قتل آقاسلطان را گرد یک میز آورد، از محل قتل تصویربرداری کند و با بالگرد، از بالا محل قتل را ببیند.

تحقیقات این مستندساز در نهایت او را به این نتیجه رساند که به احتمال زیاد، یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین، ندا آقا سلطان را کشته است؛ نتیجه‌ای که بعدها با سفر نامزد وی به سرزمین‌های اشغالی و دیدارش با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی و نیز حضور استاد او در شبکه‌های تلویزیونی ضدانقلاب، تقویت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها