فرماندار ریگان گفت: گرد وغبار شدید طی دو روز در شهرستان ریگان ۱۴۷ ریگانی را راهی مراکز بهداشتی درمانی کرد.
کد خبر: ۱۱۸۴۴۱۷
گرد و غبار شدید ۱۴۷ ریگانی را راهی مراکز درمانی کرد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، امین باقری فرماندار ریگان گفت: گرد و غبار شدید طی ۲ روز گذشته ۱۴۷ نفر از اهالی این شهرستان را راهی مراکز بهداشتی درمانی کرده است.

وی عنوان کرد: گرد و غبار شدید باعث کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان -چابهار شد و همچنین راه ارتباطی ۷۳ روستا نیز مسدود شده است.

فرماندار ریگان از ازدحام در مراکز بهداشتی درمانی در اثر غلظت گرد و غبار شدید در مراکز بهداشتی این شهرستان خبر داد و ابراز کرد: تمامی مدارس شهرستان امروز در ریگان تعطیل شدند.

باقری افزود: گرد وغبار شدید باعث شده تا نیمی از روستا‌های شهرستان در محاصره گرد و غبار شدید قرار بگیرند که این امر بر مشکلات اهالی این روستا‌ها افزوده و تا کنون هزاران هکتار از نخلستان‌ها و باغات مزارع و یونجه در این شهرستان در زیر شن‌های روان مدفون شده است .

فرماندار ریگان وضعیت شهرستان را بسیار بحرانی بر شمرد و ابراز کرد: با توجه به پایش دستگاه گرد وغبار در این شهرستان وضعیت شهرستان بسیار خطرناک است.

باقری از آمادگی تمامی مراکز بهداشتی درمانی شهرستان با توجه به وضعیت بحرانی خبر داد و از اهالی روستا‌هایی که در کانون بحران فرسایش بادی قرار دارند خواست تا فروکش شدن طوفان در منازل خود بمانند.

وی عنوان کرد: جاده ترانزیت ریگان چابهار که به مدت ۴ ساعت مسدود شده بود توسط نیرو‌های راهداری بازگشایی شد .

تا کنون ۱۶ روستا در ریگان در اثر گرد وغبار خالی از سکنه و ۱۵۰ روستا نیز در محاصره شن‌های روان قرار دارد.

ادامه وزش طوفان شن باعث تشدید مشکلات در شرق استان کرمان شده است و مدارس شهرستان ریگان و بخش نگین کویر فهرج امروز سه شنبه هم تعطیل اعلام شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها