وزیر خارجه فرانسه گفت: پاریس مخالفتی با نامزدی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در انتخابات این کشور ندارد چرا که این مردم سوریه هستند که باید درباره آینده خود تصمیم‌گیری کنند.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۰۲
پاریس مخالفتی با نامزدی بشار اسد در انتخاب سوریه ندارد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه دیشب با «أیمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار و درباره راهکارهای تقویت هماهنگی و تلاش برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران سوریه و نیز تبعات تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از سوریه، بحث و گفت‌وگو کرد.

لودریان سپس در کنفرانس خبری مشترک با همتای اردنی خود حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت که روابط فرانسه و اردن به خصوص در سایه تنش‌های منطقه‌ای، روابط متمایزی است و اولویت ما ریشه‌کنی گروه تروریستی داعش است.

وزیر خارجه فرانسه راه‌حل سیاسی را تنها راه حل بحران سوریه برشمرد و گفت که فرانسه همچنان به حمایت‌های خود از اردن که میزبان هزاران آواره سوری است، ادامه خواهد داد.

این وزیر فرانسوی افزود: به عقیده من شروط صلح در سوریه مشخص است و آن برگزاری انتخابات شفاف است، اگر بشار اسد نامزد می‌شود، بشود و سوری‌ها رئیس‌جمهور خود را انتخاب کنند و درباره آینده خودشان تصمیم بگیرند.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، لودریان درباره طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» نیز تأکید کرد که «معامله قرن مطرح نیست و هر آنچه در این باره گفته می‌شود، صرفاً تبلیغات است و ما برای دستیابی به راه‌حل دو دولت به پایتختی قدس تلاش می‌کنیم».

اولویت ما راه‌حل سیاسی در سوریه است

وزیر خارجه اردن نیز با اشاره به اینکه با همتای فرانسوی خود درباره راهکارهای پایان دادن به درد و رنج ملت سوریه گفت‌وگو کرده است، تصریح کرد که اولویت اردن دستیابی به راه‌حل سیاسی ضامن وحدت سوریه و استقلال آن است تا ثبات و امنیت به این کشور بازگردد.

وی افزود که اولویت ما پایان دادن به بحران سوریه و بازگشت اوضاع به روال طبیعی است تا آوارگان سوری نیز به کشورشان بازگردند.

الصفدی درباره آوارگان سوری ساکن اردوگاه «الرکبان» نیز گفت که بازگشت این آوارگان به شهر و دیار خود تنها راه‌حل است و همکاری اردن، آمریکا و روسیه در جنوب غربی سوریه نیز موفقیت‌آمیز بوده است و ما به هماهنگی با آمریکا، فرانسه و روسیه به منظور تحقق راه‌حل سیاسی در سریع‌ترین زمان ممکن ادامه می‌دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن درباره مسئله فلسطین نیز تأکید کرد که اردن با همکاری جامعه جهانی به تلاش برای دستیابی به افق سیاسی و تحقق راه‌حل دو دولت تلاش می‌کند.

وی تحقق صلح فراگیر با استناد به تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس، امری ضروری برای منطقه و جهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها