دونالد ترامپ در پی اعلام تصمیم عقب‌نشینی آمریکا از سوریه که گفته می‌شود به درخواست اردوغان انجام گرفته حالا گام جدیدی در مسیر افزایش تنش با ترکیه بر سر سرنوشت نیروهای مسلح کرد در شمال سوریه برداشته است. او به ترکیه نسبت به «فاجعه اقتصادی» در صورت اقدام علیه کردهای سوریه هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۹۵
ترامپ: اقتصاد ترکیه را نابود می‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت که آمریکا خروج از سوریه را که مدت‌هاست عقب افتاده، آغاز می‌کند و در عین حال، علیه اندک چیزی که از داعش باقی مانده، سرسختانه و از جهات متعدد هجوم می‌برد.

رییس‌جمهوری آمریکا با طرح مجدد ادعای واهی مبارزه کشورش با داعش در خاورمیانه، نوشت: بزرگ‌ترین ذی‌نفعان سیاست طولانی‌مدت آمریکا در قبال از بین بردن داعش در سوریه، روسیه و ایران بوده‌اند.

وی افزود: در صورت احیای داعش، حملات از طریق پایگاه‌های مجاور از سر گرفته خواهد شد.

ترامپ با اشاره به ایجاد منطقه امن ۲۰ مایلی میان کردها و ترکیه، به آنکارا هشدار داد، در صورتی که ترکیه به کردها حمله کند، آمریکا اقتصاد این کشور را نابود خواهیم کرد.

رییس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: به همین ترتیب، نمی‌خواهیم کردها دست به تحریک ترکیه بزنند.

این هشداری دوگانه از جانب ترامپ به ترکیه و کردهای سوریه بوده است.

ترامپ نوشت: بزرگ‌ترین ذی‌نفعان سیاست طولانی‌مدت آمریکا در قبال از بین بردن داعش در سوریه، روسیه، ایران و سوریه بوده‌اند - دشمنان بالفطره.

وی در پایان تصریح کرد: ما نیز نفع می‌بریم اما اکنون زمان آن فرارسیده که نیروهایمان را به خانه برگردانیم. به جنگ‌های بی‌پایان خاتمه بخشید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها