نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین عنوان کرد:

حضور موفق زنان در عرصه‌های مختلف دستاورد بزرگ انقلاب است

زهره الهیان، نماینده سابق مجلس اظهار کرد: انقلاب اسلامی نه‌تنها برای زنان ایجاد محدودیت نکرده بلکه عرصه را برای پیشرفت آن‌ها بازکرده که این دستاورد انقلاب و نتیجه تفکر حضرت امام است.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۷۶
حضور موفق زنان در عرصه‌های مختلف دستاورد بزرگ انقلاب است

زهره الهیان در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین با اشاره به نزدیک شدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای حوزه زنان را مهم دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی برای جامعه زنان داشته است، زن پس از انقلاب جایگاه ویژه‌ای به دلیل اندیشه و تفکر حضرت امام (ره) پیدا کرد.

وی ادامه داد: حضرت امام، تلاش داشتند این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنند که زنان عنصری تأثیرگذار در جامعه هستند، جمله معروفی را هم در این خصوص داشتند که زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت داشته باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اندیشه‌های حضرت امام، با تفکرات مبتنی بر انزوای زن مخالف بود تصریح کرد: ایشان به‌شدت مخالف ممانعت کردن از فعالیت زنان در جامعه بودند،‌ و بنای فکری ایشان این بود که زنان 50 درصد از جامعه هستند و این نیمی از جمعیت تأثیرگذار باید در جهت اعتلا و پیشرفت جامعه اسلامی مؤثر باشند.

وی با تأکید بر اینکه بانوان بعد از انقلاب به لحاظ علمی و درجه سواد ارتقا پیدا کرده‌اند گفت: خانم‌ها در تحصیلات تکمیلی به جایگاه‌های رفیعی دست ‌یافته‌اند،‌ در قالب مدیر و پژوهشگر حاضرند و از طرفی دیگر در عرصه‌های اجتماعی هم حضوری فعال و موفق دارند.

الهیان حضور سالم و ارزشمند زنان در مناسبات اجتماعی و جایگاه‌های علمی را یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب در حوزه زنان دانست و خاطرنشان کرد: اگر زنان امروز به جایگاه‌های بالادست پیداکرده‌اند در سایه حضور مسلمانانه توانسته‌اند به این رتبه برسند. حضور زن مسلمان ایرانی با رعایت اخلاق و حجاب، رمز پیشرفت زن در جامعه ایرانی اسلامی است که این را مدیون انقلاب اسلامی و تفکر حضرت امام هستیم.

وی افزود: البته تلاش‌هایی صورت گرفته که زن ایرانی از این ارزش‌ها منفک شود و هجمه‌هایی علیه حجاب زن ایرانی در فضای مجازی و سایر رسانه‌های غربی را شاهد هستیم، چراکه دشمنان نظام این حقیقت را دریافتند که اگر امروز زن ایرانی به‌عنوان یک عنصر مقتدر و مؤثر در ایران مطرح‌شده است به دلیل مصون بودن آن‌ها از آفت‌ها و آسیب‌هاست.

نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی رمز مصونیت زنان ایران را حفظ ارزش‌های انقلاب خواند و تصریح کرد: برای همین ارزش‌هاست که هجمه‌های غربی‌ها علیه بنیان خانواده و اجتماع ایران در حال شکل‌گیری است و آن‌ها تلاش می‌کنند این ارزش‌ها را از زنان ایران دور کنند.

الهیان در پایان مهم‌ترین دلیل ارتقا زنان در جامعه را بالا رفتن میزان سواد، دانش و آگاهی آن‌ها دانست و اظهار کرد: در عرصه‌های علمی محدودیتی برای حضور زنان پس از انقلاب اسلامی وجود ندارد و اتفاقاً در برخی دانشگاه‌ها زنان گوی سبقت را از مردان ربوده‌اند، و این ازاین‌جهت است که انقلاب اسلامی بنایی برای محدودیت زنان نداشته‌ و اتفاقا رهبران نظام همیشه بر علم‌آموزی و پیشرفت زنان تأکید فراوان داشتند.

وی همچنین گفت: در عرصه‌های دیگری هم شاهد حضور زنانی توانمند هستیم که شایستگی‌هایشان به اثبات رسیده است و این هم به دلیل حمایت قوانین نظام اسلامی از زنان است. در مقدمه قانون اساسی تأکید جدی بر آن شده که با توجه به تبعیض‌های رژیم شاهنشاهی علیه زنان، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حقوق زنان بیشتر استیفا شود. این رویکرد نتیجه‌اش دستاوردهایی است که امروز زنان ما در عرصه‌های مختلف به دست آورده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها