امروزه برای زیبایی و جلوه دیوارها و کاهش هزینه ها از انواع کاغذ دیواری که به صورت ساده و طرح دار در بازار موجود است استفاده می شود .
کد خبر: ۱۱۸۳۸۲۴
نکات مهم در خرید کاغذ دیواری قابل شستشو

یکی از ویژگی های مهم بعضی از کاغذهای دیواری قابلیت شستشوی آن ها می باشد . کاغذ دیواری قابل شستشو را می توان با مواد شوینده مختلف شستشو داد. در این مطلب نکات لازم به هنگام خرید کاغذ دیواری قابل شستشو را برای شما بیان خواهیم کرد.

مشخصات کاغذ دیواری قابل شستشو
مشخصه اصلی کاغذهای قابل شستشو وجود لایه پی وی سی بر روی کاغذ دیواری می باشد که مانع از ورورد رطوبت به داخل کاغذ می گردد . لایه نازک پی وی سی قابل تشخیص بر روی کاغذ دیواری قابل شستشو نبوده و به راحتی می توا در زمان کثیف شدن با مواد شوینده مناسب و ضعیف آن را تمیز و گرد و خاک موجود در آن را از پاک کرد .برای شستشوی این نوع از کاغذ دیواری ها کافی است مقداری آب نیمه گرم را با مقداری مواد شوینده رقیق شده مخلوط کرد و به آرامی گرد و خاک موجود در کاغذ دیواری را شست.

توصیه مهم در رابطه با نظافت کاغذ دیواری قابل شستشو این است که پس از نظافت کاغذ دیواری آن را آبکشی کنید و چنان چه از مواد شوینده قوی برای نظافت و شستشوی کاغذ دیواری استفاده کرده اید بهتر است برای جلوگیری از آسیب به کاغذ دیواری قابل شستشو چند مرحله آبکشی را انجام دهید تا قبل از نفوذ مواد به داخل کاغذ از بین برود.

نظافت کاغذ دیواری قابل شستشو
از وسایل و ابزاری که سطح زبر و سختی دارند مانند سیم یا اسکاچ زبر برای شستشوی کاغذ دیواری بهتر است استفاده نشود ، دلیل استفاده نکردن این ابزارها این است که به مرور زمان لایه ضد آب پی وی سی روی کاغذ دیواری قابل شستشو از بین می رود و آب به راحتی می تواند به داخل آن نفوذ کند و به بافت کاغذ آسیب های جدی وارد کند .

برای شستشوی کاغذ دیواری نکات زیر را در نظر داشته باشید :
 کاغذ دیواری را از قسمت بالا به سمت پایین تمیز کنید .
 قبل از نظافت گرد و خاک را با دستمال از سطح کاغذ دیواری تمیز کنید.
 ازمواد شوینده ای که ماده سفید کننده دارند برای نظافت کاغذ دیواری استفاده نکنید .
 از اسکاچ زبر و ابزارهای خشن برای نظافت کاغذ دیواری بهتر است استفاده نکنید .
 برای شست شوی کاغذ دیواری از آب نیمه گرم جهت جلوگیری از آسیب به کاغذ استفاده کنید.

قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو
قیمت کاغذ دیواری قابل شستشو با قیمت کاغذ دیواری ساده و معمولی تفاوت چندانی ندارد و تنها از لحاظ کیفیت و جنس کاغذ درجه بندی می شوند . هرچه کاغذ از کیفیت بهتری برخوردار باشد،قیمت آن نیز به نسبت بیش تر خواهد بود .نمونه های چینی کاغذ دیواری قابل شستشو در بازار موجود می باشد و به دلیل تنوع در طرح و رنگ و قیمت مناسب تر از سایر کاغذ دیواری ها فروش زیادی هم دارند اما از کیفیت مناسبی برخوردار نمی باشد .

روش جداکردن کاغذ دیواری قابل شستشو

بخار آب یکی از روش های مناسب و کاربردی جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار می باشد که توسط افراد با تجربه و ماهر انجام می شود.به منظور جلوگیری از سوختگی دست با بخار آب نکات ایمنی را رعایت نمایید.

البته روش دیگری برای جدا کردن کاغذ دیواری وجود دارد و آن هم استفاده از مواد مخصوص شیمیایی که چسب کاغذ را در خود حل می کند و به راحتی کاغذ را از روی دیوار جدا می کند .روش کار استفاده از مواد شیمیایی مخصوص به این صورت است که از گوشه کاغذ این محلول را بر روی کاغذ دیواری اسپری کرده و بعد از گذشت چند دقیقه به راحتی کاغذ از روی دیوار جدا می شود .

کاغذ دیواری قابل شستشو برای مناطقی که دارای رطوب بالا هستند و از لحاظ شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب می باشند بهترین گزینه است چرا که ویژگی منحصر به فرد این نوع از کاغذها باعث شده تا مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته باشند.

شما می توانید جهت مشاوره و انتخاب انواع کاغذ دیواری و دیوار پوش های و دوربین مدار بسته و درب ضد سرقت مناسب دکوراسیون منزل خود به وبسایت ساختمون مراجعه نمایید و در صورت انتخاب نمونه مورد نظر با نمایندگی های معتبر آن ها تماس حاصل فرمایید .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها