با راه‌اندازی فاز سوم ستاره خلیج فارس صورت گرفت

افزایش ١٢ تا ١٥ میلیون لیتر بنزین تولیدی در کشور

معاون وزیر نفت از رسیدن تولید بنزین به ۱۰۰ میلیون لیتر خبر داد و گفت: واردات بنزین ایران از مهر متوقف شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۷۷
توقف واردات بنزین به کشور از مهر ماه

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما؛­­ علیرضا صادق آبادی در حاشیه بازدید از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس­ افزود: تولید بنزین ایران به مرز ۱۰۰ میلیون لیتر و تولید گازوئیل یورو 4 به 40 میلیون لیتر در روز رسیده است‌.

وی ادامه داد: با بهره برداری کامل از فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس و طرح بهبود کیفیت پالایشگاه اصفهان،­ تولید گازوئیل یورو چهار به 52 میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه زمان اصلاح الگوی مصرف سوخت فرا رسیده و بدون مدیریت مصرف، پالایشگاه‌سازی منطقی ندارد گفت: در صورت عدم اصلاح الگوی مصرف تا سال ۱۴۱۲ شاهد مصرف بیش از ۱۹۰ میلیون لیتر بنزین در روز خواهیم بود.

معاون وزیر نفت افزود: در سال ۹۶ ظرفیت تولید روزانه پالایشگاه های کشور تقریبا ۶۷.۲۸ میلیون لیتر بود که در سال جاری با افتتاح دو فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عدد ۸۷.۹۵ میلیون لیتر رسید.

صادق آبادی تاکید کرد: متوسط تولید روزانه در دی ماه به بیش از ۹۵ میلیون لیتر رسید که دلیل اصلی تفاوت این ماه با ماه‌های ابتدایی سال،­ عدم بهره‌برداری از فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و همچنین حجم بالای تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های کشور در دو‌ ماه ابتدایی سال بود.

وی در خصوص تولید نفت گاز (گازوئیل) هم گفت: در سال ۹۶ روزانه حدود ۹۴ میلیون لیتر ظرفیت داشتیم که این عدد در سال ۹۷ به رقم ۱۰۰ میلیون لیتر رسید.

صادق آبادی با بیان اینکه در نفت گاز یورو نیز شاهد رشد ۱۴ میلیون لیتری تولید در دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم­ افزود: عمده این افزایش حجم به دلیل تولید بیشتر نفتگاز یورو در دو‌ پالایشگاه تبریز و بندرعباس است.

وی اعلام نرخ قاچاق روزانه 20 تا 40 میلیون لیتر سوخت از کشور را صحیح ندانست و گفت: با پایه قرار دادن مصرف سوخت درسال ۹۵ که تقریبا قاچاق سوخت صفر بوده می توان به عددی بین 2 تا 3 میلیون لیتر در روز رسید که احتمال می دهیم قاچاق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها