دادگاه رژیم صهیونیستی گونن سگو وزیر انرژی پیشین این رژیم را به اتهام جاسوسی برای ایران به 11 سال زندان محکوم کرد.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۷۵
وزیر سابق رژیم صهیونیستی به 11 سال زندان محکوم شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا ، دادگاه اسراییل امروز (چهارشنبه) پس از گرفتن اعتراف از سگو، او را به 11 سال حبس محکوم کرد.

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اواخر خرداد ماه گذشته با صدور اطلاعیه ای مدعی شد که وزیر پیشین انرژی در کابینه این رژیم را به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است.

بر اساس این ادعا، سرویس های اطلاعاتی ایران، سگو را به عنوان مامور به کار گرفته بودند و وی در سال 2012 با سفارت ایران در نیجریه ارتباط برقرار کرده و دو بار به صورت آگاهانه با سفر به ایران با ماموران اطلاعاتی جمهوری اسلامی دیدار کرده است.

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی، سگو را متهم کرده بود که او اطلاعاتی درباره بازار انرژی و تاسیسات امنیتی اسرائیل از جمله ساختمان ها و مقام های سیاسی و امنیتی آن به ایران داده است.

درباره میزان آسیب های امنیتی که از نظر رسانه های رژیم صهیونیستی، سگو با جاسوسی برای ایران به بار آورده، نگاه یکسانی وجود ندارد.

در حالی که برخی تحلیل گران صهیونیستی معتقدند، این رخداد بزرگ و دستاوردی چشمگیر برای ایران است، در مقابل برخی معتقدند که خسارت های جاسوسی سگو ناچیز بوده است.

در همین راستا پایگاه صهیونیستی معاریو نیز در مطلبی با انتقاد از عملکرد دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: سگو در حالی جاسوس ایران بوده که شاباک دستگاه امنیت عمومی اسرائیل به مدت 15 سال از ترس ربودن وی توسط حزب الله از سگو محافظت و مراقبت می کرد.

سگو در میانه دهه 1990 میلادی نماینده 'کنست' (پارلمان) رژیم صهیونیستی و همچنین به مدت سه سال نیز وزیر انرژی و زیرساخت این رژیم بوده است.

اما او در سال های اخیر در نیجریه ساکن بود، یعنی همان کشوری که صهیونیست ها مدعی هستند، سگو با سفارت ایران در آنجا در ارتباط بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها