رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه گفت: عملیات تعمیر ۶۳ هزار واحد تعمیری در مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه به اتمام رسید.
کد خبر: ۱۱۸۳۲۴۸
۶۳ هزار خانه زلزله زده کرمانشاه تعمیر شدند

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم ، رضا خواجه‌ای با اشاره به اینکه عملیات تعمیر تمام واحدهای تعمیری زلزله آبان ماه سال گذشته در مناطق زلزله‌زده به اتمام رسیده است اظهار داشت: تمامی 63 هزار واحد تعمیری شهر و روستای مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه تعمیر شده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌ زده استان کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی واحدهای تخریبی نیز از سرعت مناسبی برخوردار است عنوان کرد: شرایط جوی گاهی روند بازسازی را کند می‌کند اما امید داریم تا موعد مقرر واحدهای باقی‌مانده به بهره‌برداری برسد.

خواجه‌ای گفت: بعد از زلزله 21 آبان ماه سال گذشته تاکنون 37 هزار واحد پی‌کنی، 35 هزار واحد آرماتوربندی، 32 هزار و 200 واحد اجرای اسکلت، 29 هزار واحد دیوارچینی، 23 هزار واحد اجرای گچ و خاک و 22 هزار واحد نصب در و پنجره انجام شده است.

خواجه‌ای با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تعمیری و احداثی در مناطق زلزله‌زده استان بیان کرد: به هر واحد شهری 60 میلیون تومان تسهیلات و 13 میلیون تومان بلاعوض شامل 6 میلیون تومان بلاعوض، پنج میلیون تومان تکمیلی و دو میلیون تومان معیشتی پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع تاکنون 2700 میلیارد تومان تسهیلات و بلاعوض به زلزله‌زدگان استان پرداخت شده است افزود: به هر واحد روستایی احداثی 12 میلیون تومان بلاعوض و 45 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی گفت: برای مقاوم‌سازی واحدهای شهری تا سقف 40 میلیون تومان تسهیلات و چهار میلیون تومان بلاعوض و برای واحدهای روستایی تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات و دو میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

خواجه‌ای با بیان اینکه تاکنون 95 هزار تن آهن‌آلات در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است بیان کرد: 20 هزار تن آهن‌آلات نیز وارد منطقه شده است که توزیع آن از امروز آغاز می‌شود که با توزیع این محموله کمبودی از نظر آهن‌آلات در منطقه وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها