شهردار منتخب رشت در هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر اجرای مونوریل بر رودخانه ها با استفاده از الگوی گردشگری در آلمان را راهکاری برای جذب گردشگر در رشت خواند.
کد خبر: ۱۱۸۳۱۴۹
مونوریل بر فراز رودخانه‌ های رشت

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، حجت جذب شهردار منتخب هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر، در خصوص برنامه‌های خود گفت: اگر قرار است اتفاق خوبی در این شهر بیفتد، اعضای شورا، نهادهای نظارتی و کارکنان شهرداری باید منسجم شوند.

وی افزود: شهردارانی با برنامه‌های بزرگ دیدیم ولی خروجی خوبی نداشته و از نقطه ایده آل بسیار دور هستیم. در حوزه مدیریتی و برنامه ریزی، برنامه دارم، برنامه راهبردی تدوین شده، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و نخبگان، توانمندسازی کارکنان با آموزش، نظام‌مند کردن ساز و کار انتصابات، اولویت پرداخت حقوق، تعیین تکلیف نیروهای قرادادی، یکسان سازی پرداخت نظام هماهنگ حقوق، ساماندهی کارکنان شرکتی زیر نظر تعاونی شهرداری، رسیدگی به وضعیت کارکنان حجمی، برنامه ریزی برای رفع بدهی صندوق بازنشستگی، جلوگیری از ابلاغ های خارج از چارچوب و ساماندهی نیروهای انسانی، شفاف سازی در حوزه مالی از جمله این برنامه ها است.

جذب در مورد برنامه‌های حوزه شهرسازی ادامه داد: تدوین سیاست های تشویقی در بافت‌های ناکارآمد، با استفاده از کمک دولت، احیای بافت تاریخی به کمک بخش خصوصی، رفع موانع قانونی در املاک نسقی، نماسازی ساختمانها طبق دستور العمل شورا، بازنگری پیاده راه با هدف دسترسی خودروها، اجرای ممیزی املاک، آماده سازی بسته های سرمایه گذاری، تهیه برنامه زمان بندی شده برای چک های برگشتی و ... از دیگر برنامه ها در این حوزه است.

وی اجرای قطار شهری، فیبر نوری، محور دوچرخه و بازگشایی معابر را از دیگر برنامه های خود پیرامون کاهش ترافیک عنوان کرد.

رئیس کمیسیون بودجه شورا با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و بودجه دولت تصریح کرد: دولت بودجه خود را انقباضی بسته و این اتفاق درآمد شهرداری ها را تحت تاثیر قرارداده و درآمدهای شهرداری کاهش می‌یابد.

جذب به ماده ۲۴ قانون نوسازی به استفاده از حریم رودخانه در توسعه شهری اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده ۵ می توان حریم رودخانه ها را آزاد و آورده اقتصادی برای رشت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: انتقال کارخانه آسفالت به شهرک سپیدرو و کارایی با ۳ شیفت کاری از برنامه های عمرانی است.

جذب اجرای مونوریل بر رودخانه های رشت با استفاده از الگوی گردشگری در آلمان را راهکاری برای جذب گردشگر در رشت خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها