پس از چالش توت فرنگی های سوزن دار

انگور هم به جمع میوه های آلوده در استرالیا پیوست

استرالیا که در سال گذشته با چالش توت فرنگی های آلوده به سوزن روبه رو شده بود، در نخستین روزهای سال جدید نیز با چالش مشابه ای در مورد انگور مواجه شده است.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۹۸
انگور هم به جمع میوه های آلوده در استرالیا پیوست

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، یک زن و شوهر استرالیایی در ملبورن با یافتن سوزن هایی در یک جعبه انگور خریداری شده از سوپرمارکت، این موضوع را به پلیس گزارش دادند.

بر اساس این گزارش، در تمام انگورهای خریداری شده خرده سوزن های زیادی کار گذاشته شده بود.

پلیس ملبورن با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام هشدار عمومی از مردم این شهر خواست به منظور حفظ ایمنی و جلوگیری از بروز وقایع ناگوار در صورت برخورد با موارد مشابه به سرعت آن را گزارش دهند.

بر اساس این گزارش، بررسی ها در مورد یافتن عامل انگورهای آلوده به سوزن آغاز شده است.

ارائه گزارش های مکرر از صدها مورد توت فرنگی آلوده به سوزن در سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور97)، در استرالیا و پس از آن در نیوزیلند سبب شد تا سوپرمارکت ها تمام جعبه های این میوه را از قفسه های خود در سراسر ایالت های مختلف این کشور تخلیه کنند و کشاورزان استرالیایی نیز مجبور شدند صدها تن از این میوه را معدوم کنند.

در سال گذشته علاوه برتوت فرنگی، گزارش های متعددی در مورد آلودگی سیب و برخی میوه های دیگر مانند موز به سوزن نیز در استرالیا دریافت شد.

اکنون برای اولین بار است که گزارشی در مورد آلودگی انگورهای این کشور به سوزن دریافت شده است.

پلیس استرالیا سال گذشته از بروز این مساله به عنوان یک چالش جدی امنیتی برای این کشور یاد کرد و اقدامات گسترده ای را برای یافتن عامل یا عاملان آن به کار بست.

دولت استرالیا این اقدام را شبه تروریستی ارزیابی و اعلام کرد که برای یافتن عامل یا عاملان آن 100 هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

سرانجام منابع خبری در نوامبر سال گذشته میلادی (آبان ماه) گزارش دادند: یک زن 50 ساله به عنوان عامل میوه های آلوده به سوزن که 6 ایالت استرالیا را درگیر کرده و تعدادی نیز مجروح بر جا گذاشته است، در ایالت کوئینزلند دستگیر شده است.

استرالیا بزرگترین صنعت تولید و صادرات توت فرنگی را در منطقه آسیا – اقیانوسیه دارد و مقام های این کشور این موضوع را تهدیدی برای رشد این صنعت و صادرات میوه های استرالیایی به کشورهای منطقه اعلام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها