وزیر دفاع کشورمان در همایش دفاع و امنیت غرب آسیا:

قدرت دفاعی ایران متعلق به همه برادران مسلمان است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه با صلح و ثبات در منطقه فاصله چندانی نداریم، گفت: اکنون در دوران مهمی به سر می‌بریم که تحولات سال‌های آینده را رقم خواهد زد.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۶۰
قدرت دفاعی ایران متعلق به همه برادران مسلمان است

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، امیر سرتیپ امیر حاتمی صبح امروز(دوشنبه) در همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: حرص و طمع استعماری غرب مولفه مهمی در شکل گیری تحولات منطقه بوده و منبعث از اندیشه و منفعت طلبی غربی است.

حاتمی افزود: این منطقه پس از جنگ جهانی دوم زیارتگاه اردوگاه شرق و غرب شد و ایجاد اسرائیل مانند یک دمل چرکین در اذهان مردم منطقه مانده است.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی حکایت از آن دارد که به رغم همه الگوهای وارداتی غربی، منطقه ما هنوز روی آرامش ندیده است.

وزیر دفاع گفت: معتقدیم دوران فعلی مهم است و تحولات سال های آینده را رقم خواهد زد و با صلح و ثبات در منطقه فاصله چندانی نداریم.

حاتمی با بیان اینکه مردم منطقه ما برنده و پیروز جریان آینده خواهند بود، خاطرنشان کرد: نظم جدید در غرب آسیا تفاوت زیادی با نظم مد نظر بازیگران سابق خواهد داشت چراکه این نظم جدید استکبارستیز و بومی خواهد بود.

وی افزود: تحولات سالهای گذشته نشان می دهد که دیگر غرب، محور امنیت سازی در منطقه ما نیست و خروج آمریکا از سوریه نیز این موضوع را تایید می کند.

وزیر دفاع ادامه داد: پافشاری دنیای استکبار بر اعمال گذشته خود، جز اخراج آنها از منطقه غرب آسیا نتیجه ای نخواهد داشت.

حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پیام روشن ما به برادران و دوستان این است که زمان همکاری و همگرایی امروز است و صلح و ثبات حق همه ملت ها دولت های مردمی است که با تکیه بر رژیم های همکاری منطقه ای میسر خواهد بود.

وی گفت: هیات حاکمه آمریکا در یک بن بست گیر افتاده و آمریکا دیگر حاضر به سرمایه گذاری در منطقه نیست و با این دیدگاه به تجارت امنیت روی آورده است.

وزیر دفاع تصریح کرد: کسانی که تصور می کنند و مدعی هستند توان دفاعی ما باعث بی ثباتی در منطقه می شود، لازم است مروری بر اقدامات بی ثبات کننده خود و متحدان مرتجع و کودک کش و قراردادهای تسلیحاتی خود داشته باشند.

حاتمی اضافه کرد: آیا در برابر کسانی که به تاسیسات و زیرساخت های ما حملات سایبری می کنند باید ساکت نشست؟ پاسخ ما به دشمنان این است که الان زمان مناسبی برای آزمودن توان ما نیست.

وی تاکید کرد: قدرت دفاعی خود را متعلق به همه برادران مسلمان می دانیم و معتقدیم قدرت های مداخله‌گر خودشان می دانند که نمی توانند با دامن زدن به نا امنی در منطقه، از آثار آن مصون بمانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها