فرمانده پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند حرفه ای سارقان مغازه خبر داد و گفت: یکی از این سارقان که کلید سازی حرفه‌ای بود با استفاده از فن و حرفه کلیدسازی با کمک همدستش از مغازه ها سرقت می کردند.
کد خبر: ۱۱۸۲۹۰۷
کلیدسازی که سارق بود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در محدوده استحفاظی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

با بهره گیری از تصاویر دوربین‌های مداربسته مغازه هایی که از آنها سرقت شده بود چهره سارقان شناسایی و با اقدامات صورت گرفته سارقان با نام های «شهرام» حدودا 30 ساله و نوید بیست و چند ساله شناسایی و سارقان در یک عملیات ضربتی در مورخه بیشت و هشتم آبان ماه سال جاری در حال کشیدن قلیان در یکی از قهوه خانه های چهار راه سیروس دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

سارقان - شهرام و نوید- که در ابتدا منکر اتهامات وارده بودند پس از مواجهه با مستندات و دلایل و قراین موجود لب به اعتراف گشودند و اعلام داشتند که در طول ۳ سال گذشته با ساخت کلید از مغازه های مختلفی از جمله آتلیه عکاسی، ابزار فروشی، الکتریکی سطح شهر سرقت کرده‌اند.

این سارقان در اعترافات خود در خصوص نحوه انجام سرقت هایشان گفته اند در نقاط مختلف شهر پرسه می زدیم و به بهانه پرسیدن قیمت و ... به مغازه های مختلف سر می زدیم و پس از دیدن محل در صورتی که دارای دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی نبودند از آنجایی که با حرفه قفل سازی آشنایی داشتم پس از دیدن قفل مغازه نیمه شب با چند کلید و لوازم مورد نیاز به محل مراجعه و پس از بازکردن قفل از آنجا سرقت می کردیم.

این سارقان که از مجرمان سابقه دار به اتهام درگیری، سرقت و خرید و فروش مواد مخدر هستند، در اعترافات خود گفته اند که اموال سرقتی را به سه نفر مالخر به هویت مشخص به فروش رسانده اند که با اعتراف سارقان این سه مالخر دستگیر شده و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

سارقان در اعترافات خود اعلام داشتند که از مغازه های مختلفی از جمله گوشی فروشی، تسبیح و انگشتر فروشی، کتانی فروشی، سوپر مارکت، سفالگری، ابزار فروشی، آتلیه عکاسی، انبار لوازم الکتریکی سرقت کرده اند که در بررسی از مخفیگاه این سارقان تعدادی لوازم و قطعات گوشی همراه، هارد کامپیوتر، مانیتور، تلویزیون و ... کشف شد.

سارقان در ساعت سه- چهار نیمه شب با استفاده از موتورسیکلت در محل حاضر و اقدام به سرقت از مغازه های مورد نظر خود کرده و با توجه به اینکه این سارقان بدون هیچ تخریبی و صرفا با استفاده از کلید قفل های مغازه ها را باز می کردند در بسیاری از این سرقت ها صاحبان برخی از این مغازه ها به شاگردان خود مظنون می شدند و در مواردی از شاگردان خود اعلام شکایت می کردند.

سرهنگ کارآگاه علی عزیز خانی، فرمانده پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه با اعتراف سارقان تعدادی از مالباخته ها شناسایی شده و این سارقان با حکم قاضی شعبه هفت بازپرسی ناحیه 34 تهران در حال حاضر برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار این پایگاه هستند، خاطرنشان کرد: مالباخته ها در حالیکه امیدی به پیدا شدن اموال خود نداشتند پس از اطلاع از دستگیری سارقان و پی بردن به اصل ماجرا از سرعت عمل و دقت پلیس قدردانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها