نائب رئیس کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم انلاین؛

تولید علم در کشور رشد چشمگیری داشته است

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با گذشت چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی تولید علم در کشور به میزانی افزایش یافته که جایگاه ایران در سطح منطقه و جهان رشد چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۷۷
تولید علم در کشور رشد چشمگیری داشته است

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس، کلاردشت و نوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین بابیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه آموزش ازنظر کمی و کیفی رشد قابل‌توجهی داشتیم گفت:به حمدالله در مدت چهل سال تعداد جمعیت دانشجویی کشور که ابتدای انقلاب حدود 170 هزار نفر بود امروز به حدود چهار و نیم میلیون دانشجو رسیده و مراکز پژوهشی ما چند ده برابر افزایش پیداکرده است .

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در بسیاری از علوم مانند نانوتکنولوژی و با یو فنّاوری ،سلول‌های بنیادی و پزشکی هسته‌ای ، در بین هشت کشور جهان هستیم و در حوزه تولید علم جایگاه قابل‌توجهی پیداکرده‌ایم که نشان می‌دهد بعد از انقلاب به این بخش توجه ویژه‌ای شده است.

وی با تأکید بر اینکه برکنار کمیت نباید کیفیت آموزشی دانشگاهی کشور نادیده گرفته شود افزود: به نظر می‌رسد باید بازنگری در این زمینه صورت گیرد چون به لحاظ آماری افزایش تعداد دانشگاه‌ها نمی‌تواند نشان دهند کیفیت آموزشی بالا باشد.

احمدی تأکید کرد:وقتی نگاه به سال‌های بعد از 57 می‌اندازیم می‌بینیم که مدارس بسیاری ساخته شد و دانش آموزان بسیاری توانستند باسواد شوند، بر اساس حجم بالای دانش‌آموزی، معلمین و مستخدمین دولت نیز افزایش پیدا کردند لذا در حوزه‌های آموزش ، پرورش و پژوهش رشد چشمگیر و قابل‌توجهی در این 40 سال صورت گرفت که امیدواریم اگر نقاط ضعفی هم وجود دارند هرچه زودتر برطرف شود.

وی در خصوص شاخص‌های علمی به‌دست‌آمده ایران طی 40 سال از گذشت انقلاب گفت: ایران در شاخص‌های علمی جهان مثل (آی اس آی) و (آی اس سی) در منطقه رتبه دو و بعضاً یک را دارد و در جهان رتبه 16 را به خود اختصاص داده که این نشان می‌دهد در این حوزه‌ خوش درخشیدیم و کارهای خوبی در بحث تولید علم صورت گرفته و امیدواریم انشالله به اهداف بلندمدتی که مدنظر مقام معظم رهبری برای 1404 پیش‌بینی‌شده دست پیدا کنیم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص آشتی دانشگاه و صنعت نیز تأکید کرد:در چند سال اخیر چند کار مهم بر اساس تذکرات مقام معظم رهبری انجام‌شده و معاونت علمی و فناوری در ریاست جمهوری مستقرشده و بنیاد نخبگان کشور نیز در این حوزه تلاش می‌کنند و صندوق شکوفایی و نوآوری کشور نیز حمایت و کمک به مخترعان را بر عهده داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها