رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهارات پمپئو علیه ملت ایران را بیشتر ناشی از جنگ روانی و فرار مقامات آمریکایی از شکست سیاست هایشان علیه ایران دانست.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۵۹
اظهارات پمپئو علیه ایران بیشتر جنگ روانی است

به گزارش جام جم آنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما درباره اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آمریکا درباره ملت ایران مبنی بر اینکه تحریم ها بیشتر به خاطر تغییر رژیم ایران و دادن نوعی آرامش به ایرانیان است، تصریح کرد : شکست سیاست های اخیر ترامپ در قبال ایران باعث شده است مقامات آمریکایی این بار از زبان وزیر امور خارجه شان این شکست ها را با فشار و تحریم با هدف تغییر رژیم توجیه کنند.

وی افزود: زمانی که به مواضع رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران نگاه می کنیم نوعی عجز و ناتوانی در آن دیده می شود و ترامپ بارها این ناتوانی خود را در قبال ایران مطرح ساخته و درخواست مذاکره با مقامات ایرانی را بارها اعلام کرده است.

فلاحت پیشه گفت: ملت ایران و ملت های منطقه به خوبی می دانند که آمریکا در هر نقطه ای از جهان و منطقه که وارد شود و بخواهد ایفای نقش کند نقشش منفی است و می بینیم که آمریکا در سوریه، افغانستان، عراق و بسیاری از کشورهای منطقه که وارد شده مردم این کشورها را با بدبختی و بیچارگی روبرو ساخته است.

وی با اشاره به هزینه آمریکا در کشورهای منطقه که تنها در عراق بیش از 6 تریلیون دلار هزینه روی دست آمریکا گذاشته است، یادآور شد: ناتوانی امریکا به گونه ای است که حتی در کشورهای کوچکتر و ناتوان تر و کشورهایی که فاقد توان استقرار حاکمیت ملی خودشان بودند وارد شد اما با شکست مواجه شد و رئیس جمهور فعلی امریکا به این شکست ها اذعان کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات آشکار مقامات آمریکایی درباره شکست سیاست هایشان در کشورهای منطقه گفت: مقامات آمریکایی بارها اذعان کرده اند که سیاست های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران با ناکامی روبرو شده است.

فلاحت پیشه سیاست تحریم و تغییر رژیم به منظور ایجاد زندگی بهتر برای مردم را از سیاست های قدیمی آمریکایی ها دانست که از زمان آلبرایت وزیر خارجه وقت آمریکا در دهه 90 مطرح شد و پس از آن ملت های منطقه تنها چیزی که از امریکا به یاد دارند کشتار مضاعف، جنگ، خرابی ، ویرانی و بدبختی است.

وی کشتار مردم عراق و بدبختی های این کشور به علت حضور آمریکا را نمونه ای از این سیاست ها ذکر کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: برغم سیاست های تحریمی که آمریکایی ها قبل و بعد از برجام و همچنین پس از خروج از برجام در پیش گرفتند، تحریم های آنها هیچ وقت شامل کالاهای لوکس علیه ملت ایران نبوده بلکه اولین اقدام آنها تحریم ملت ایران در زمینه دارو برای بیماران و کودکان و همچنین غذا ادامه پیدا کرد.

فلاحت پیشه گفت: آمریکایی ها حاضرند ایرانیان قربانی شوند و فشار مضاعفی را بر ملت ایران وارد سازند تا مانع توسعه جمهوری اسلامی ایران شوند.

وی یادآور شد: ملت ایران به حدی از توسعه و پیشرفت رسیده است که در قالب سیاست های اقتصادی خوداتکایی توانسته آثار تحریم های امریکا را از بین ببرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آمریکایی ها می دانند که زندگی ملت ها بدون آمریکا زندگی بهتری است و مداخلات آنها در امور ملت ها تنها باعث بدبختی و زیان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها