فرمانده قرارگاه قدس سپاه گفت: در سه سال گذشته، حدود ۳۰ تن مواد منفجره که توسط تروریست‌ ها قرار بود وارد کشور شود، در مرز‌های جنوب شرق کشور کشف شده است.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۴۸
کشف ۳۰ تن مواد منفجره در مرز‌های جنوب شرق کشور

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی قرار گاه قدس جنوب شرق کشور؛ سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه در برنامه «بدون تعارف» بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه ۲ سیما، درباره وضعیت امنیت منطقه اظهار داشت: منطقه جنوب شرق کشور به اندازه‌ای برای تروریست‌ها و حامیان آن‌ها اهمیت دارد که در ۲ تا سه سال گذشته حداقل حدود ۳۰ تن مواد منفجره که توسط تروریست‌ها قرار بود وارد کشور شود، در مرز‌های جنوب شرق کشور کشف شده است.

وی افزود: فقط در یک مرحله جلیل قنبر زهی که مادر تمام تروریست‌های منطقه و به عبارتی «ابوبکر البغدادی» جنوب شرق کشور و شاه‌ماهی تروریست‌ها محسوب می‌شد، قصد داشت ۲ هزار و ۷۰۰ کیلو مواد منفجره وارد کشور کند.

سردار مارانی ادامه داد: با شنیدن خبر ورود این فرد به منطقه، تعجب کردم و گفتم امکان ندارد این فرد خودش وارد منطقه شود؛ اما خدا خواست که بیاید و بعد توسط نیرو‌های ما با تمام تجهیزات و نفراتش به هلاکت برسد.

وی با اشاره به حمله تروریست‌ها به یکی از پاسگاه‌های مرزی جنوب شرق کشور، اظهار داشت: تروریست‌ها فقط در حمله به یکی از پاسگاه‌های مرزی ما در منطقه یعنی پاسگاه ۱۹۰، تعداد سه دستگاه خودروی انتحاری با ۸۰۰ کیلوگرم مواد منفجره در هر خودرو، آماده کرده بودند.

فرمانده قرارگاه قدس تاکید کرد: اگر فقط مقداری بی خیال مرز شویم و هوشیار نباشیم، در عمق کشور اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود، اما مردم مطمئن باشند تا زمانی که زنده هستیم، نمی‌گذاریم آسیبی به آن‌ها وارد شود.

سردار مارانی در ادامه به حادثه پاسگاه میرجاوه اشاره کرد و گفت: در حادثه پاسگاه میرجاوه که منجر به اسارت تعدادی از مرزبانان کشورمان توسط تروریست‌ها شد، عامل نفوذی آن‌ها باعث وقوع چنین اتفاقی شد؛ در آن شب یکی از افراد پاسگاه فردی به نام «رسول گم شازهی» است که شب‌ها نمی‌خوابد، عنوان کرده که در آن شب نمی‌دانم چرا شدیدا خوابم گرفته بود.

وی تصریح کرد: این واقعه در حالی اتفاق افتاد که قبل از آن افرادی، چون «ملا هاشم»، «جلیل قنبر زهی» و «هشام عزیزی» را که رئیس گروهک انصار الفرقان بود، با تعدادی از یاران‌شان به هلاکت رسانده بودیم؛ این‌ها همگی از فرماندهان گروهک‌های تروریستی بودند که به هلاکت رسیدند؛ این افراد از جمله کسانی بودند که قصد ایجاد نا امنی داشتند؛ اما در درگیری با نیرو‌های ما به هلاکت رسیدند.

فرمانده قرارگاه قدس در ادامه، درباره حقوق‌های نجومی هم عنوان کرد: برخی‌ها حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند، اما ما در اینجا به زور توانستیم برای بسیجی‌هایی که از مرز‌ها حراست می‌کنند، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق در نظر بگیریم؛ با این حال این بسجی ما هیچ توقعی ندارد.

سردار مارانی در خصوص اختلاس‌ها هم گفت: در اینجا بچه‌ای از نداری اشک می‌ریزد، اما در مقابل، فردی میلیارد‌ها تومان اختلاس می‌کند؛ اسم چنین افرادی را چه بگذاریم؟ وقوع این‌گونه موارد دل آدم را آتش می‌زند؛ البته من نگران خودم نیستم، بلکه نگران کسانی هستم که صبح تا شب در مرز‌ها برای آرامش مردم آن هم با حقوق یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فعالیت می‌کنند و حتی بعضاً در طول شبانه روز یک وعده غذا می‌خوردند.

وی تاکید کرد: آن آدم‌هایی که می‌گویند حق‌مان را از نظام می‌گیریم و این حق ماست، بیایند حق این‌ها را هم ببینند؛ این‌ها هم حقی دارند؛ آن کسی که می‌گوید ژن فلان داریم، بیاید این افراد را هم ببیند؛ ژن افرادی که در اینجا از مرز‌ها حفاظت می‌کنند، ژن درستی است.

فرمانده قرارگاه قدس همچنین بیان کرد: مردم این منطقه مردم خیلی خوبی هستند؛ مردمی که می‌گویند «خاک من، وطن من، مادر من»؛ یعنی همان‌گونه که احترام مادرش را دارد، احترام خاک و وطن اش را هم دارد و حتی برای وطن اش جان خود را فدا می‌کند، لذا ما هم باید برای آن‌ها تلاش کنیم.

سردار مارانی تاکید کرد: انتظار داریم دولت به این منطقه بیشتر توجه کند؛ البته توجه می‌کند، اما انتظار داریم توجه‌ها ویژه باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها