مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان خبر داد

وجود 1832 کلاس درس تخریبی در سمنان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و 832 کلاس درس در این استان تخریبی است، گفت: 36 درصد فضای آموزشی استان سمنان نیازمند مقاوم‌سازی است.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۲۶
وجود 1832 کلاس درس تخریبی در سمنان

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، سعید هژبری صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان که با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به وجود 793 فضای آموزشی اظهار داشت: پنج هزار و 48 کلاس درس در استان سمنان وجود دارد و 62 درصد فضاها در حوزه شهری و 38 درصد در حوزه روستایی است.

وی با اشاره به اینکه در 62 درصد از فضاهای آموزشی شهری، 86 درصد دانش‌آموزان استان سمنان به تحصیل مشغول هستند، افزود: در حوزه شهری با کمبود فضا مواجه هستیم و باید در این زمینه تدبیر شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اظهار داشت: 37 درصد فضاهای آموزشی مستحکم، 36 درصد نیازمند مقاوم‌سازی و 27 درصد از فضاها فرسوده تخریبی هستند.

وی تصریح کرد: مطابق قانون نباید فضاهای تخریبی مورد استفاده قرار گیرد؛ اما به علت کمبود فضا ناچار به استفاده از آنها هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بیان کرد: 24 درصد فضاهای آموزشی شهرستان سمنان تخریبی، 27 درصد قابل مقاوم‌سازی و 40 درصد مستحکم هستند.

هژبری با اشاره به وجود 5هزار و 48 کلاس درس در استان سمنان تصریح کرد: یک هزار و 832 کلاس درس تخریبی و 41 درصد کلاس نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

وی اعتبار مورد نیاز برای استاندارد سازی مدارس استان سمنان را 210 میلیارد ریال، اعتبار موردنیاز پروژه‌های نیمه‌تمام را 425 میلیارد ریال و اعتبار موردنیاز برای مقاوم‌سازی مدارس را 950 میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان، اعتبار موردنیاز برای احداث مدارس را یک هزار و 350 میلیارد ریال و اعتبار موردنیاز تخریب و بازسازی را 3 هزار و 640 میلیارد ریال عنوان کرد.

هژبری با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های مدارس بروکراسی اداری زیاد است، افزود: باید با توجه به حساسیت کار امور مربوطه تسهیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها