نشریه انگلیسی «تایمز» از تابعیت انگلیسی جاسوس دستگیر شده آمریکایی در مسکو خبر داده و نوشته است که مقامات آمریکایی پس از دستگیری وی در هفته گذشته، انگلیس را در جریان این موضوع قرار داده اند.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۹۴
جاسوس آمریکا در روسیه، انگلیسی بود!

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، نشریه تایمز روز جمعه نوشت: پل ویلان چهل و هشت ساله، روز گذشته به طور رسمی در روسیه به جاسوسی متهم شد.

بر اساس قوانین روسیه، در صورت اثبات اتهام جاسوسی، وی به 10 تا 20 سال زندان محکوم خواهد شد.

در گزارش روزنامه تایمز به نقل از سازمان های اطلاعاتی روسیه آمده است که ویلان در اتاق هتلی در مسکو، فلش کارت حاوی اطلاعات محرمانه مأموران اطلاعاتی روسی را دریافت کرده بود.

نشریه انگلیسی خاطرنشان کرد: ویلان، تفنگدار دریایی سابق آمریکا تابعیت انگلیس را نیز دارد از این رو کارکنان سفارت آمریکا در مسکو با شرکای انگلیسی خود در این ارتباط تماس گرفته اند.

«یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به تایمز گفته است که کشورش پس از اطلاع از تابعیت ویلان، خواستار دسترسی کنسولی به او شده است.»

تایمز در ادامه نوشت: این واقعه می تواند بر تنش های اخیر در روابط روسیه و انگلیس که از حدود 10 ماه پیش به دلیل ماجرای مسمومیت اسکریپال به وجود آمد، بیفزاید.

گفتنی است؛ پل ویلان جمعه گذشته در مسکو دستگیر شد و سازمان امنیت فدرال روسیه دوشنبه گذشته خبر آن را منتشر کرد.

خبرگزاری روس بالت روسیه روز پنجشنبه به نقل از یک مقام امنیتی بدون ذکر نام اعلام کرد که ویلان، هنگام رد و بدل فلش کارت فهرست مأموران سازمان اطلاعاتی روسیه در هتل متروپل مسکو به دام افتاد.

این ماجرا دو هفته پس از آن اتفاق افتاد که ماریا بوتینا دانشجوی سی ساله روسیه در آمریکا پس از چند ماه زندان به اتهام جاسوسی برای روسیه در خاک آمریکا اعتراف کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در آخرین نشست خبری خود پیش از پایان سال 2018 میلادی (هفته گذشته) اعلام کرد که روسیه می داند ماریا به دلیل فشار روحی و روانی ناشی از حضور در سلول انفرادی و شکنجه مجبور به اعتراف به کار نکرده، شده است. به همین دلیل از تبعه خود حمایت خواهد کرد و خواستار آزادی اوست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها